Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, Belgin
dc.contributor.authorMuşlu, Meltem
dc.date.accessioned2015-10-12T07:28:27Z
dc.date.available2015-10-12T07:28:27Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4201
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 415952en_US
dc.description.abstractProgram değerlendirme bir programın iyi ve kötü yönlerini saptayıp o programı daha etkili hale getirmeye yardımcı olduğu için eğitim ve öğretim programı geliştirmede çok Önemli bir role sahiptir. Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu da(AÜYDYO) program değerlendirme ve geliştirme sürecinde olan okullardan biridir. Öğlencilerin ihtiyaçlarını daha iyi karşılayabilmek için dersler daha etkili hale getirilmeye çalışılmaktadır. Bu derslerden biri de yazma becerileri dersidir ve bu çalışma 2005-2006 Güz dönemi AÜYDYO'nda yürütülen yazma becerileri dersini değerlendirmek için desenlenmistir. Bu çalışma ingilizce okutmanlarının süreç-tür yaklaşımı ile yürütülen yazma becerileri programı hakkındaki görüşlerini bulmayı hedeflemiştir.Bu çalışmada aynı zamanda farklı kurlarda derse giren okutmanların ders verdikleri kurda yürütülen yazma dersi hakkındaki görüşlerini bulmak da hedeflenmiştir. Çalışmanın katılımcıları AÜYDYO'nda çalışan ve yazma becerileri dersi veren 48 ingilizceokutmanıdır. İngilizce okutmanlarının yazma dersi hakkındaki görüşlerini belirlemek için araştırmacı tarafından bir anket geliştirilmiştir. Anketi analiz etmek için tanımlayıcı istatistik kullanılmıştır. Anketin güvenilirliği Güvenilirlik Analizi yapılarak hesaplanmış ve Cronbach alfa değeri 0.8715 bulunmuştur, bu değer anketin güvenilirliğinin %87 olduğunu göstermektedir. Farklı seviyelerde derse giren okutmanların görüşlerini bulmak için anketteki her bir maddenin çapraz karşılaştırılması (cross tabulation) yapılmıştır. Daha sonra, katılımcıların ders hakkında Önerilerini almak için %40'ı ile de yan-kontrollü mülakatlar yapılmıştır. Veri analizinden sonra okutmanların genel olarak yürütülen yazma becerileri programı hakkında olumlu görüşleri olduğu, ancak kullanılan ders materyalinde, değerlendirme kriterinde ve dönem içinde yapılan yazma becerileri yarışmasında bazı problemler yaşandığı tespit edilmiştir. Katılımcılar kullanılan materyallerin geliştirilmesinin ve aksaklıkların yazçalışmalarında giderilmesinin daha etkili bir yazma becerileri programı geliştirilmesine katkıda bulacağını belirtmişlerdir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Kompozisyon -- Öğretimen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Yazım -- Öğretimen_US
dc.titleFormative evaluation of a process-genre writing curriculum at Anadolu University School of Foreign Languagesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIV, 127 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster