dc.contributor.advisor | Durmuşoğlu Köse, Gül | |
dc.contributor.author | Kayael, Recep | |
dc.date.accessioned | 2015-10-13T17:43:17Z | |
dc.date.available | 2015-10-13T17:43:17Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4202 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 450399 | en_US |
dc.description.abstract | Gerek ikinci dil olarak İngilizce öğrenme ortamında, gerekse yabancı dil ortamında İngilizce'yi öğrenirken parçalı fiiller öğrenilmesi güç yapılardır. Bu araştırmanın amacı, Anadolu Üniversitesi, İngilizce Öğretmenliği Programında okuyan öğretmen adaylarının parçalı fiilleri kullanmaktan kaçınıp kaçınmadıklarını saptamaktır. Bu amaçla İngilizce öğretmenliği programında okuyan 400 öğrenci ve University at Buffalo S.U.N.Y./U.S.A. de öğrenim gören, ana dili İngilizce olan 15 öğrenciden veri toplandı. Veri toplama sürecinde, "British National Corpus" tan kullanılma frekanslarına göre seçilen parçalı fiiller, Türk öğrencilerin İngilizce öğrenim süreçleri boyunca kullandıkları kaynaklarda bulunan parçalı fiillerle karşılaştırıldı. Ortak olarak seçilen 20 parçalı fiil veri toplama amacıyla 3 farklı test içerisinde kullanıldı. Türk öğrencilere öncelikle çoktan seçmeli test sorulan verilip parçalı fiilleri tanıyarak tercih edip etmedikleri ölçüldü. İkinci olarak verilen boşluk doldurma testinde ise öğrencilerin parçalı fiilleri kullanıp kullanmadıklarına bakıldı. Son olarak verilen çeviri testinde ise araştırmada seçilen parçalı fiillerin anlamlarının öğrenciler tarafından bilinip bilinmediği ölçüldü. Ana dili İngilizce olan katılımcılara da çoktan seçmeli ve boşluk doldurma testleri aynı amaçla verildi. Testlerden elde edilen veriler birbirleriyle ve gruplar arasında karşılaştırılarak şu sonuçlara ulaşıldı. İngilizce öğretmenliği programında okuyan öğretmen adayları parçalı fiilleri kullanmaktan kaçınmamaktadır. Bu grup okudukları sınıflara göre değerlendirildiğinde parçalı fiilleri kullanmaları açısından aralarında anlamlı bir fark vardır. Ancak bu fark sınıf düzeylerine göre doğru orantılı değildir. Aynı grup kendi içinde değerlendirildiğinde çoktan seçmeli testte boşluk doldurma testine göre daha fazla parçalı fiil kullanmıştır. Parçalı fiillerin kullanımında herhangi bir kaçınma yada nadir kullanımın görülmemesi ve bu tür fiillerin boşluk doldurma testinde daha çok kullanılması bizi şu açıklamaya götürür. Öncelikle bütün katılımcılar İngilizce seviyeleri iyi olan kişilerdir. Bu da önceki araştırmalardan elde edilen İngilizce seviyesi arttıkça kaçınmanın azaldığı tezini doğrulamaktadır. İngilizce öğretmenliği programında okuyan katılımcıların çoktan seçmeli ve boşluk doldurma testlerindeki başarıları arasında önemli bir fark olması şunları göstermektedir. Çoktan seçmeli test sırasında öğrencilerin parçalı fiilleri tanıması yeterlidir ancak boşluk doldurma testi sırasında herhangi bir seçenek yoktur ve öğrencilerin hedeflenen yapıyı kullanmaları gerekir. Aynı zamanda katılımcılar öğrenim hayatları boyunca kullandıkları çoktan seçmeli test tekniğine daha yatkınlardır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Dilbilgisi -- Öğretim | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Fiil | en_US |
dc.title | Do Turkish teacher trainees avoid English phrasal verbs? : a study with the students of elt department, Anadolu University | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XVI, 89 y. : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |