Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, Belgin
dc.contributor.authorBayraktar, Sevgi
dc.date.accessioned2015-10-12T17:53:08Z
dc.date.available2015-10-12T17:53:08Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4209
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 462384en_US
dc.description.abstractBu çalışma çoklu ortamda sunulan okuma parçalarında geçen yabancı kelimelerin açıklamalarının, öğrencilerinin ana dilinde mi öğrendikleri ya da yabancı dilde mi verilmesinin kelime öğrenimi üzerinde daha etkili olduğunu araştırmıştır. Ayrıca açıklamaların resimle desteklenmesi daha fazla kelime öğrenmeye teşvik edip etmediğine bakılmıştır. Eskişehir'de bir devlet Lisesi'nde (Süper Lise) okuyan 79 öğrenci, rastlantısal olarak dört gruba atanmıştır. (1) Türkçe açıklamalı grup , (2) İngilizce açıklamalı grup, (3) Türkçe +resim açıklamalı grup, (4) İngilizce resim açıklamalı grup. Bu öğrencilere, bilgisayar ortamında içinde on bir yabancı kelime geçen bir okuma parçası okutulmuştur. Okuma sonrası öğrencilere hatırlama düzeyinde üç ayrı test uygulanmıştır. Aynı testler iki hafta soma tekrar verilmiştir. Öğrencilerin, okuma parçasını okurken üzerine tıkladığı açıklayıcı notların bir kaydı alınmıştır. Bu kayıtlar, öğrencilerin kelimeleri tıklaması ile testleri arasında bir korelâsyon'unolup olmadığını incelemek amacıyla kullanılmıştır. Genel linear modeli (MANOVA) sonuçlan, okuma parçasını Türkçe açıklamalı olarak okuyan grubun, kelimeleri İngilizce açıklamalı olarak okuyan gruba göre daha iyi öğrendiğini göstermiştir. İki hafta sonra yapılan sınav sonuçlarında da aynı şey söz konusudur. Genel linear modeli, açıklama notlarına resim ilave edilmesinin, her iki gruba da ayrıca bir etki sağlamadığını göstermiştir. Araya zaman girdiğinde, kelimeleri hatırlama düzeyi resim destekli grupla, resim destekli olmayan gruplar arasında farklılıklar oluşmaktadır. Türkçe resim açıklamalı grup, iki haftanın sonunda üç testten de öğrenilen kelimelerde istatistiksel olarak önemli bir düşüş göstermektedir. Fakat. İngilizce resim grubunda böyle bir fark görülmemiştir. Öğrencilerin okuma parçasını okurken kelimelere tıklaması ile kelime öğrenimi arasında bir ilişki saptanmamıştır. Bulgular, çoklu ortamda sunulan bir okuma parçasındaki yabancı kelimelerin Türkçe açıklamalarının verilmesinin daha etkili olduğunu göstermektedir. Çoklu ortamda kelime öğrenmeye, İngilizce ya da Türkçe açıklamalara resim eklenmesi durumunda, en etkili yolun İngilizce + resim açıklayıcılarıdır. Fakat öğrencilerin görsel ve sözel bilgilerin etkili kullanılması konusunda önceden eğitim almaları gerekmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretimen_US
dc.subjectSöz dağarcığı -- Öğretimen_US
dc.subjectİkinci dil edinimien_US
dc.titleThe effectiveness of computer-assisted glosses on vocabulary learning L1 or L2 glosses : with or without pictures?en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 82 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster