dc.contributor.advisor | Durmuşoğlu Köse, Gül | |
dc.contributor.author | Cellat, Senem | |
dc.date.accessioned | 2015-10-12T18:05:38Z | |
dc.date.available | 2015-10-12T18:05:38Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4210 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 552543 | en_US |
dc.description.abstract | Bilgisayar destekli dil öğrenimi, öğrenenlere gerek kendi hızlarıyla bireysel olarak çalışma, gerekse birebir etkileşimde bulunabilecekleri motivasyonu artıran bir atmosfer sağlaması açısından son yıllarda dil öğreniminde önemli bir yere sahiptir.Bilgisayar destekli sözcük öğrenimi, bilgisayar destekli dil öğreniminin en yaygın kullanımlarından biridir. Bu araştırma, bilgisayar ortamında hedef sözcükleri çalışan öğrencilerin, aynı sözcükleri sınıf ortamında öğretmen yardımıyla çalışan öğrencilerle karşılaştırıldığında, sözcük öğrenmede ve öğrenilen sözcüklerin hatırlanmasında daha başarılı olup olmadığını incelemiştir. Bu çalışmaya Eskişehir ilindeki M. Akif Ersoy İlköğretim Okulu'ndan 68 dördüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Bu öğrenciler, bilgisayar ve öğretmen destekli grup olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Bilgisayar grubu, bilgisayar laboratuarında 'Word Bird's Land' CD' sini kullanarak araştırmacı gözetiminde hedef sözcükler üzerinde bireysel olarak çalışırken, aynı sözcükler öğretmen grubuna sınıf ortamında öğretmen tarafından öğretilmiştir. Her iki grup da 2007-2008 eğitim-öğretim döneminin ilk yarısında, bir hafta aralıkla iki uygulamaya katılmış ve bu uygulamalar sonucunda toplam 40 sözcük üzerinde çalışmışlardır. Her bir uygulama sonunda öğrencilere tanıma veya üretme testi verilmiştir. Öğrenilen sözcüklerin kalıcılığını ölçmek için aynı testler, her bir uygulamadan iki hafta ve bir ay sonra tekrar verilmiştir. Test sonuçlarının ortalamaları bağımsız t-test ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, hem uygulamadan hemen sonra hem de daha sonraki zaman aralıklarında verilen testlerde, bilgisayar grubunun öğretmen destekli gruptan daha fazla sözcük kazanımının olduğu ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda,yapılan istatistiksel analizler, bilgisayar grubu ile öğretmen grubu arasında tanıma testinde her zaman istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu, üretme testinde ise sadece uygulamadan hemen sonra verilen testte anlamlı bir fark olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bu sonuç, bilgisayar destekli sözcük öğreniminin, sözcükleri tanıma boyutunda daha etkili olduğunu göstermektedir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Bilgisayar destekli öğretim, Yabancılar için | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Söz dağarcığı | en_US |
dc.title | Computer assisted vocabulary learning : a study with Turkish 4th grade EFL learners | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIII, 72 y. : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |