dc.contributor.advisor | Özcan, Fatma Hülya | |
dc.contributor.author | Özlü, Hatice Gülçin | |
dc.date.accessioned | 2010-04-08T16:21:00Z | |
dc.date.available | 2010-04-08T16:21:00Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4221 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 190217 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada öğrencilere anlamsal bağıntılı sözcük gruplarının, bir tema etrafında dönen sözcük gruplarının ve anlamca birbirinden ilintisiz sözcük gruplarının algıya dayalı sözcük öğrenimi üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Çalışma Anadolu Üniversitesi Hazırlık okulundaki başlangıç üstü seviyesindeki 23 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Çalışmayı yapabilmek için anlamsal bağıntılı, tema etrafında dönen ve anlamca birbirinden ilintisiz sözcük grupları oluşturulmuştur. Bu çalışmada sözcük öğretimi üç hafta sürmüştür. İlk hafta öğrencilere üç tane anlamsal bağıntılı sözcük grubu öğretilmiştir. Her grup birbirini izleyen ayrı günlerde öğretilmiştir. Her bir grupta sekiz sözcük bulunmaktadır ve bu sözcükler 45 dakikalık bir ders süresinde öğretilmiştir. Böylece ilk hafta öğrencilere 24 tane anlamsal bağıntılı sözcük öğretilmiştir. İkinci hafta öğrencilere tema etrafında dönen sözcükler öğretilmiştir. Yine üç adet grup oluşturulmuş ve her bir grup ayrı günlerde öğretilmiştir. Gruplardaki sözcük sayısı ilk hafta öğretilen sözcük sayısı ile aynıdır. Üçüncü hafta ise anlam bakımından birbirinden ilintisiz sözcükler öğretilmiştir. Her birinde sekiz bilinmeyen sözcük olan üç adet anlam bakımından birbirinden ilintisiz sözcük grubu oluşturulmuş ve aynı hafta içinde birbirini takip eden günlerde öğretilmiştir. Sözcükler öğretilmeye başlanmadan önce, öğrencilerin öğretilecek sözcükleri bilip bilmediklerini ölçmek amacı ile ön test verilmiştir. Bu ön testin analizi sonrasında öğrencilerin bildiği sözcükler çalışmaya alınmamıştır. Her bir sözcük grubu bir ders saati içinde öğretilmiş ve bunun ardından öğrencilere o derste öğrendikleri sözcüklerle alakalı algıya dayalı olmak üzere etkinlik yaptırılmıştır. Dersin sonunda öğrencilere son test verilmiştir. Sözcükleri öğrenmelerinden üç hafta sonra son testin aynısı gecikmeli test olarak yeniden uygulanmıştır. Yapılan bu testler tanıma testidir. Tanıma testi algıya dayalı öğrenmeyi ölçtüğünden ve algıya dayalı öğrenme üretmeye dayalı öğrenmeden önce geldiği için bu test tipi tercih edilmiştir (Nation, 2001). | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğretim | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Söz dağarcığı | en_US |
dc.subject | Söz dağarcığı -- Öğretim | en_US |
dc.title | Shall we teach vocabulary in lexical sets, thematically related sets or unrelated sets? | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XV, 119 y. : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |