dc.contributor.advisor | Durmuşoğlu Köse, Gül | |
dc.contributor.author | Akça Saklavcı, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2011-08-05T10:55:38Z | |
dc.date.available | 2011-08-05T10:55:38Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4223 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 242302 | en_US |
dc.description.abstract | Yirmibirinci yüzyılda internet, insanların bir çok alanda işlerini yürütebilmeleri için vazgeçilmez olmaya başlamış ve adeta bir anahtar haline gelmiştir. Eğitim alanında ise internet, dünyanın her yerindeki okulları, öğretmenleri ve öğrencileri bir araya getirebildiği için farklı öğretim metotlarının doğmasını ve yaygınlaşmasını sağlamıştır. İnternetin İngilizce öğretiminde de tüm diğer eğitim alanlarında olduğu gibi önemi büyüktür. Ancak internetin katkıları bilinmesine rağmen, İngilizce öğretmenlerinin interneti öğretim amaçlı kullanmak konusunda ne seviyede oldukları ve bu konuda ne düşündükleri çok fazla bilinmemektedir. İngilizce öğretmenlerinin internet kullanımıyla ilgili dünyanın diğer ülkelerinde olduğu gibi Türkiye’de de çok fazla çalışma bulunmamaktadır. Bu yüzden İngilizce öğretmenlerinin internet kullanım düzeylerini ve internet kullanımı hakkındaki görüşlerini ölçen çalışmalar yapılmalıdır. Bu çalışma Eskişehir il merkezindeki liselerde çalışan İngilizce öğretmenlerinin internet kullanım düzeyini, kullanım düzeylerini etkileyen faktörleri ve internetin öğretim amaçlı kullanımına dair yaklaşımlarını araştırmaktadır. Araştırma yöntemi olarak hem nicel hem de nitel araştırma modelleri benimsenmiştir. Araştırmanın güvenirliliği açısından nicel veriler nitel yöntemle de desteklenmiştir. Nicel verileri toplamak amacıyla, Eskişehir il merkezindeki devlet liselerinde çalışan İngilizce öğretmenlerine, internet kullanım düzeylerini ve interneti öğretim amaçlı kullanma konusundaki yaklaşımlarını ölçen bir anket uygulanmıştır. Ankete ek olarak 15 öğretmenle görüşme yapılmıştır. Nitel ve nicel yöntemlerle toplanan verilerin analizlerinden elde edilen bulgular, İngilizce öğretmenlerinin internetin öğretim amaçlı kullanılması konusunda olumlu görüşlere ve yaklaşımlara sahip olmalarına rağmen, interneti derslerinde nadiren kullandıklarını göstermektedir. Öğretmenler interneti kişisel ve gelişimsel amaçlı olarak daha fazla kullandıklarını ifade etmişlerdir. Bu verilere dayalı olarak elde edilen bulgular aynı zamanda, öğretmenlerin internete ulaşılabilirliklerinin orta düzeyde olduğunu ve en çok evlerinde internete erişebildiklerini göstermektedir. Öğretmenler, çok fazla insanın az sayıdaki bilgisayarı kullanıyor olmasının öğretmenler odasında ve bilgisayar laboratuvarlarında internet ulaşımlarını sınırladığını; sınıflarda bilgisayar ve internet bağlantısı olmadığı için derslerde interneti kullanamadıklarını ifade etmişlerdir. İnternetin İngilizce derslerine nasıl adapte edileceği ve internet yoluyla ne gibi aktivitelerin yapılabileceği konusunda İngilizce öğretmenlerinin yeterli bilgi ve deneyime sahip olmadıkları ve hizmet içi eğitime gereksinimleri olduğu da bu araştırmadan çıkan bir diğer sonuçtur. Bu sebeple, öğretmenlerin interneti İngilizce öğretim sürecinde etkili ve yeterli kullanabilmeleri için; internete erişim olanaklarının sunulması, yöneticilerin bu konuda destek ve lider olmaları, dil öğretiminde internet kullanımı konusunda eğitimden geçirilmeleri, öğretmen yetiştiren kurumların programlarına internetin öğrenme ve öğretme sürecinde kullanımı konusunda dersler ekleyerek, öğretmen adaylarının bu bilgi ve becerilerle yetiştirilmeleri gerekmektedir . | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngilizce öğretmenleri | en_US |
dc.subject | Internet (Bilgisayar ağı) Eğitimde | en_US |
dc.title | The use of the Internet among EFL teachers at high schools in Eskisehir | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIII, 77 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |