Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmuşoğlu Köse, Gül
dc.contributor.authorVural, Ersen
dc.date.accessioned2015-10-12T14:50:46Z
dc.date.available2015-10-12T14:50:46Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4230
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 239624en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, yabancı dildeki eşdizimliliklerin tasarlanmış ve rastlantısal öğretiminin etkisi, eşdizimliliklerin biçimsel ve anlamsal yönlerinin öğrenilmesi bakımından araştırılmıştır. Daha önceden bilinmeyen sekiz fiil-isim eşdizimliliğinin öğrenciler tarafından ne derece öğrenildiğini ortaya koymak amacıyla (1) tasarlanmış öğretim, (2) rastlantısal öğretim ve (3) rastlantısal öğretim + daha yüksek karşılaşma sıklığı teknikleri kullanılmıştır. Üç öğretim tipinden edinilen öğrenme kazanımları, (i) biçim tanıma, (ii) anlam tanıma ve (iii) okuma parçasında boşluk doldurma bölümlerini içeren uygulama sonrası testi ve ertelenmiş test ile ölçülmüştür. Üç grubun puanları ANOVA ve post-hoc testleri kullanılarak karşılaştırılmıştır. Öğrenme kazanımlarının unutulma düzeylerini ölçmek amacıyla, uygulama sonrası testi ve ertelemiş testten elde edilen puanlar t-test kullanılarak karşılaştırılmıştır. Üç grubu akılda tutma profilleri bakımından karşılaştırmak amacıyla, tekrarlanmış ANOVA kullanılmıştır. Üç grubun puanlarının analizi, tasarlanmş eşdizimlilik öğretiminin diğer iki rastlantısal öğretim ortamından daha etkili olduğunu ortaya koymuştur. Üç grubun ertelenmiş testten elde ettikleri puanlar ise tasarlanmış öğretim ortamında öğrenilen eşdizimlilik bilgisinin unutulmaya yatkın olmadığını ortaya koymuştur. İki rastlantısal öğretim grubunun puan ortalamalarının analizi, her iki rastlantısal öğretim tekniğinin bir miktar öğrenme kazanımlarına yol açtığını göstermştir. Özellikle de, yüksek karşılaşma sıklığını içeren rastlantısal öğretme ortamının, yüksek karşılaşma sıklığı içermeyen rastlantısal öğretim ortamından daha çok öğrenme kazanımlarına yol açtığı görülmüştür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretimen_US
dc.subjectEşdizimlilik (Dilbilim) -- Öğretimen_US
dc.titleExplicit and incidental teaching of English verb-noun collocations in an EFL contexten_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 167 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record