The effect of language games on learning irregular past tense verbs : a study vith 9th grade Turkish students
Özet
Yabancı dil eğitimi olarak İngilizceyi öğrenen Türk öğrencileri için düzensiz fiillerin öğrenimi yorucu ve zor bir süreçtir. Düzensiz fiillerin karmaşık ve tahmin edilemeyen yapılarından ve Türkçenin kurallı yapı bilgisinden dolayı, Türk öğrencileri düzensiz fiillerin öğreniminde genellikle problem yaşamaktadırlar. Bu çalışmanın asıl amacı İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 9. sınıf Türk öğrencileri için düzensiz fiillerin öğreniminde oyun kullanımının etkisini araştırmaktır. Bu amaçla, kırk yedi gün süreli bir ön test- son test- iki gecikmeli son testten oluşan bir çalışma tasarlanmıştır. Bir anadolu teknik lisesinin 9. sınıfında öğrenim görmekte olan başlangıç düzeyinde dil seviyesine sahip toplam 72 öğrenciden oluşan üç sınıf rastgele oyun, geleneksel ve bir kontrol gruplarına ayrılmıştır. Uygulamaya başlamadan önce bilinmeyen 20 düzensiz fiili belirlemek için ön test geliştirilmiş ve 3 denek grubun öğrencilerine uygulanmıştır. Belirlenen 20 düzensiz fiil oyun ve geleneksel gruba 4 uygulama seansıyla sunulmuştur. Her seansta oyun ve geleneksel gruba öğretilecek düzensiz fiiller resimlerin kullanıldığı düzeltici eğitimle öğrencilere öğretilmiştir. Oyun grubu düzensiz filleri oyunlarla pratik ederken, geleneksel grup ise aynı fiilleri geleneksel dilbilgisi alıştırmalarıyla tekrar ederek pekiştirmişlerdir. Kontrol grubundaki öğrencilere herhangi bir düzeltici eğitim yapılmamış, onlar bu düzensiz fiilleri öğretmenleriyle birlikte kitaplarından öğrenmişlerdir. Testlerle toplanan veriler tek-yönlü varyans analizi ile analiz edilmiştir. Bunun yanında kısa ve uzun dönemde hangi öğrenme yolunun diğerine göre daha etkili olduğunu bulmak için Sheffe testinden faydalanılmıştır. Verilerin istatiksel çözümlemeleri, oyunlarla düzensiz fiilleri tekrar eden oyun grubunun deneklerinin geleneksel dilbilgisi alıştırmalarıyla tekrar edenler ve herhangi bir özel uygulama yapılmayan kontrol grubuna göre hem kısa dönemde hem de uzun dönemde anlamlı derecede daha başarılı olduklarını ortaya çıkarmıştır. Oyun grubu üçüncü ve altıncı hafta sonunda uygulanan gecikmeli son testlerde anlamlı bir düşüş oranı göstermemiştir. Fakat bu düşüş geleneksel grup ve kontrol grubu için oldukça yüksektir. Bu çalışma düzensiz fiillerinöğretiminde oyunların etkili bir yol olduğu göstermiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4232
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]