dc.contributor.advisor | Durmuşoğlu Köse, Gül | |
dc.contributor.author | Felek Başaran, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2011-08-02T15:34:30Z | |
dc.date.available | 2011-08-02T15:34:30Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4238 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 241431 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalısma, İngilizce bir filmde altyazı kullanımının İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen orta seviye İngilizce yeterliğine sahip üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin dinleme-anlama becerisi üzerindeki etkilerini arastırmak amacıyla desenlenmistir. Akdeniz Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunda bulunan iki sınıf, bu çalısmaya deney ve kontrol grubu olarak katılmıstır. Katılımcılar, 66 İngilizce Öğretmenliği bölümü hazırlık sınıfı öğrencisidir. Çalısmanın basında, tüm öğrencilerin İngilizce dinleme yeterliklerinin esit seviyede olduğunu doğrulayabilmek için standart bir sınav olan ‘First Certificate in English’ sınavının Cambridge University Press tarafından hazırlanmıs bir örneği uygulanmıstır ve istatistikî analiz sonuçlarına göre, tüm katılımcıların İgilizce dinleme yeterliklerinin esit seviyede olduğu belirlenmistir. ‘Matchstick Men’ filminin ilk 24 dakikası kesilip arastırma materyali olarak kullanılmıstır. Ölçme aracı olarak da, arastırmacı tarafından filmin içeriği temel alınarak hazırlanmıs 16 maddelik dinleme-anlama sınavı kullanılmıstır. Sonuçları istatistikî olarak inceleyebilmek için kullanılan Bağımsız Örneklem t-testi’nin sonuçları, deney grubu öğrencilerinin kontrol grubundakilerden daha iyi bir basarı elde ettiklerini göstermistir. Bu nedenle, bu arastırmada altyazıların İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen orta seviye İngilizce yeterliğine sahip öğrencilerin dinleme-anlama becerileri üzerinde olumlu etkiler gösterdiği sonucuna varılmıstır. Ayrıca, katılımcıların İngilizce altyazılı filmin öğretme materyali olarak kullanılmasına yaklasımları hakkında bilgi edinebilmek amacıyla bir anket uygulanmıstır. Yüzde ve frekans incelemesi yapılan anket sonuçlarına göre, altyazılı film kullanımı katılımcılar tarafından faydalı ve eğlenceli bulunmustur. Daha sonra, katılımcıların dinleme anlama sınavındaki basarılarını etkilemis olabilecek herhangi bir faktör olup olmadığını ortaya çıkarabilmek için deney ve kontrol grubundan temsili olarak en yüksek ve en düsük puanları alan 4’er kisi (toplam 16 kisi) ile yarı yapılandırılmıs bir görüsme yapılmıstır. Fakat görüsme yoluyla arastırılan hiç bir faktörün katılımcıların dinleme anlama sınavından aldıkları puanlarla bir bağlantısı olmadığı sonucuna varılmıstır. Sonuçta, tüm bu olumlu bulgular İngilizce altyazılı filmlerin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen orta seviye İngilizce yeterliğine sahip öğrencilere İngilizce dinleme-anlama açısından faydalı bir deneyim kazandırabileceğini göstermistir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğretim | en_US |
dc.title | The effects of captioning on EFL learners' listening comprehension : an investigative study with intermediate level university prep-school students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XVII, 116 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |