dc.contributor.advisor | Subaşı, Gonca | |
dc.contributor.author | Sevimel, Aylin | |
dc.date.accessioned | 2017-12-04T12:04:07Z | |
dc.date.available | 2017-12-04T12:04:07Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4251 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 101709 | en_US |
dc.description.abstract | Öğretmen yeterliğinin sadece öğretmenlik uygulamasını değil aynı zamanda öğrenci performanslarını da etkileyen önemli yapılardan biri olduğu düşünülmektedir. Ayrıca öğretmen yeterliğinin, oluşum sürecinde, başka bir deyişle, hizmet öncesi dönemde, konu alanları, motivasyon ve staj gibi bazı faktörlerden etkilendiği öne sürülmektedir. Bu yıllarda öğretmenlerin kendileri hakkındaki görüşlerini daha iyi anlamak için ne tür faktörlerin öğretmen adaylarının yeterlik algılarını etkilediği araştırılabilir. Bu, öğrenim sırasında öğretmen yeterliğini geliştirmek için neler yapılabileceği ile ilgili bazı yararlar sağlayabilir. Dolaylı olarak, bu araştırma öğretmen eğitimi programlarının kalitesi ve staj hakkında bazı görüşler ortaya çıkartabilir. Bu bağlamda, bu çalışma İngiliz dili öğretmen adaylarının öğretmen yeterlik algılarında etkisi olabilecek faktörleri araştırmayı amaçlamaktadır. Toplamda 113 Anadolu Üniversitesi son sınıf İngiliz dili öğretmen adayı bu çalışmaya katılmıştır. Bu araştırma açıklayıcı tasarım modeline dayalı olduğundan anketler ve odak grup görüşmeleri uygulanmıştır. Nicel verileri incelemek için betimleyici istatistik kullanılmış, nitel veriler içinse içerik analizinden yararlanılmıştır. Sonuçlar, katılımcıların algılanan öğretmen yeterliğinin orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Ayrıca katılımcıların sınıf yönetimine, öğretim stratejilerine ve öğrenci katılımına yönelik yeterlikleri birbirine çok yakın olmasına rağmen sınıf yönetimine yönelik yeterliklerinin diğer iki bileşenden daha yüksek bir ortalamaya sahip olduğu bulunmuştur. Temsili 22 İngiliz dili öğretmen adayıyla gerçekleştirilen odak grup görüşmeleri dört temel faktörün yeterlik algılarını etkilediğini ortaya çıkarmıştır: üniversitede aldıkları İngiliz dili eğitimi, staj deneyimleri, algılanan dil seviyesi ve duyuşsal özellikler. Diğerlerine göre staj deneyimleri öğretmen yeterliği oluşumunu etkilemede en yüksek etkiye sahiptir. Dahası, bu faktörlerin algılanan öğretmen yeterliği üzerinde olumlu ya da olumsuz etkileri olduğu bulunmuştur. Sınıf içi uygulamalar, öğrenciler, öğretmenlik mesleğine bakış açısı, kişisel özellikler ve motivasyonun öğretmen yeterliğine olumlu katkıları varken öğretmen eğitimi programının içeriği, uygulama öğretmeni ve üniversitedeki yürütücü öğretmen, algılanan dil düzeyi ve duygular olumsuz etkilere sahiptir. Çalışma sonuçlarının, İngiliz dili öğretmen adaylarının yeterlik algılarına yönelik yeni bakış açıları sağladığına inanılmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dil öğretmenleri | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğretim | en_US |
dc.title | The factors affecting teacher efficacy perceptions of pre-service English language teachers | en_US |
dc.title.alternative | I?ngiliz dili öğretmen adaylarının öğretmen yeterliği algılarını etkileyen faktörler. | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XII, 108 yaprak : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |