dc.contributor.advisor | Durmuşoğlu Köse, Gül | |
dc.contributor.author | Ayhan, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2015-11-09T18:16:39Z | |
dc.date.available | 2015-11-09T18:16:39Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4254 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 1035406 | en_US |
dc.description.abstract | Bir dilin etkili şekilde kendi ana bağlamında öğrenildiği, ikinci yararlı yöntem olarak ise o dilde kapsamlı okumanın dil becerilerini geliştirdiği düşünülmektedir. Kapsamlı okuma bir dili öğrenme sürecini destekleyici bir aktivite olarak da dildeuzmanlaşmanın iyi bir yolu olarak görülmüştür. Son zamanlardaki çalışmalar (e.g. Davis, 1995; Mason & Krashen, 1997; Bell, 2001; Krashen, 2004; Eskey, 2005; Horst, 2005; Pigada and Schmitt, 2006) kapsamlı okumanın bir dilde uzmanlığı geliştirmede yararlı olduğunu ve yabancı dil bağlamında anadil ortamını telafi etmenin de iyi bir yolu olduğunu göstermektedir. İngilizce Türkiye’de yabancı dil olarak öğretilmektedir ve bu bağlamda kapsamlı okuma ülkemizde yabancı dilin pratiğini yapmanın ve geliştirmenin iyi bir yolu olabilir. Bu çalışmanın amaçları kapsamlı okumanın İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin okuma ve yazma becerilerine olan etkisini incelemek ve bir devlet lisesinde yürütülen kapsamlı okuma projesi hakkında öğrenci ve öğretmenlerin tutum ve algılarını ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın katılımcıları 141 hazırlık sınıfı öğrencisi ve altı İngilizce ana ders öğretmenidir. Kapsamlı okumanın okuma ve yazma becerileri üzerindeki etkilerini bulmak için öğrencilerin okuma oranları ve PET (Preliminary English Test) test sonuçları kıyaslanmıştır; kapsamlı okuma hakkındaki tutum ve algılarını ortaya çıkarmak amacıyla da öğrencilere birer anket uygulanmıştır ve öğretmen ve öğrencilerle görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları, öğrencilerinokuma ve yazma notları ile okuma oranları arasında orta derecede pozitif ilişki olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin okuma oranlarının okuma ve yazma becerileri üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı ortaya çıkmıştır. Buna karşın, PET test notları yüksek ve düşük olan öğrencilerin okuma oranları kıyaslandığında, notları yüksek olan öğrencilerin okuma oranlarının da yüksek olduğu görülmüştür. Aynı zamanda; öğretmen ve öğrencilerin kapsamlı okumanın dil uzmanlığını geliştirmek için yararlı, bu konuda öğrenciler için motive ve teşvik edici olduğunu ve kapsamlı okumanın anadil bağlamını telafi etmede etkili olduğunu düşündükleri ortaya çıkmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğretim | en_US |
dc.subject | Okuma | en_US |
dc.title | The effect of extensive reading on the development of reading and writing skills of English preparatory class students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XV, 136 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |