Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzcan, Fatma Hülya
dc.contributor.authorAnder Taşkesen, Süheyla
dc.date.accessioned2016-01-14T06:08:10Z
dc.date.available2016-01-14T06:08:10Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4260
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 374144en_US
dc.description.abstractDers planı hazırlamak sadece öğretmenlikte değil öğretmen yetiştirme sürecinde de önemli bir rol oynamaktadır. Fakat, ders planı hazırlamak yeni öğretmenler ve özellikle de öğretmen adayları için sancılı bir süreçtir. Türkiye'deki Anadolu Üniversitesinin İngilizce Öğretmenliği Programında üçüncü yılda İngilizce öğretmeni adayları okuma dersi planı hazırlar. Bu okuma dersi planlama sürecinde modellemenin etkilerini araştırmak üzere karma araştırma yöntemlerinden sıralı açıklayıcı tasarım kullanılan bir çalışma düzenlenmiştir. Bu araştırmada, 22 İngilizce öğretmeni adayından modelleme oturumlarına katılmaları, okuma dersi planı hazırlamaları, ders planlarını nasıl hazırladıklarını rapor etmeleri ve anket soruları yanıtlamaları istenmiştir. Ders planlarının değerlendirilmesinden elde edilen nicel veriler; SPSS 21 kullanılarak, tekrarlı ölçümler için tek faktörlü ANOVA ve post hoc test olarak ilişkili örneklemler için t-testi ile analiz edilmiştir. Ders planı hazırlama sürecinde yapılanlar listesi ve anketlerden elde edilen nitel veriler Sürekli Karşılaştırmalı Yöntem ile analiz edilmiştir. Veriler modellemenin söz konusu öğretmen adaylarının ders planlama sürecindeki etkilerini ortaya çıkarmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDers planlama -- Öğretimen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretimen_US
dc.titleThe effewct of modeling on the planning process: a study on reading plans of prospective English language teachers = Modellemenin planlama sürecine etkisi: İngilizce öğretmeni adaylarının okuma dersi planları üzerine bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeModellemenin planlama sürecine etkisi: İngilizce öğretmeni adaylarının okuma dersi planları üzerine bir çalışma.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVIII, 114 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster