dc.description.abstract | Bu çalışmada, (a) Türk İngilizce öğretmen adaylarının öğretmen öz yeterliliğine ve onun üç boyutuna -"Öğrenci Katılımını Sağlama", "Sınıf Yönetimi" ve "Öğretim Stratejilerini Kullanma"- yönelik algılarının, (b) Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeylerinin ve (c) öğretmen öz yeterlilik düzeyleri ile Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeyleri arasındaki ilişkinin araştırılması hedeflenmiştir. Hem nicel hem de nitel verileri kapsayan bu çalışmada, "Veri Çeşitlemesi" yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Dönemi'nde, Anadolu, Marmara, Yıldız Teknik ve Yeditepe Üniversiteleri'nin Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümleri'nde gerçekleştirilmiştir. Bu üniversitelerde okuyan 110 son sınıf öğrencisi veri toplama aracında yer alan soruların tamamına cevap vermiştir. Veriler, İngilizce Öğretmenleri'nin Öz Yeterlik İnancı Ölçeği (ETSES) (Chacon, 2005), Teknolojik Pedagojik Eğitim Yeterlilik Ölçeği (TPACK-Deep) (Kabakçı-Yurdakul, Odabaşı, Kılıçer, Çoklar, Birinci ve Kurt, 2012) ve teknolojiyi öğretmenlik deneyimlerinde ne kadar etkin bir biçimde kullandıklarına yönelik açık uçlu sorular kullanılarak katılımcıların lisans eğitimlerinin sonunda toplanmıştır. Bunun yanında, "Öğretmen Bilgileri" bölümü yer almaktadır ve bu bölüm katılımcıların İngilizce öğretiminde teknoloji kullanımlarını daha detaylı ortaya çıkarmak için kullanılmıştır. Nicel veriler, sıklık/frekans, yüzdelik, ortalama ve standart sapmayı içeren betimleyici istatistik; korelasyon analizi ve iki değişkenli regresyon metotları ile incelenmiştir; nitel veriler ise Sabit Karşılaştırma Yöntemi ile analiz edilmiştir. Betimleyici istatistik analiz sonuçları, çalışmaya katılan Türk İngilizce öğretmen adaylarının yüksek düzeyde yeterlilik algı düzeyine sahip olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, katılımcılar yüksek düzeyde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisine sahip olduklarını belirtmişlerdir. Korelasyon analizi bulguları ise İngilizce öğretmen adaylarının öz yeterlilik algı düzeyleri ile Teknolojik Pedagojik Alan Bilgi düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Regresyon analizi sonuçları da Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisinin öğretmen yeterliliklerinin üç boyutunun "Öğrenci Katılımını Sağlama", "Sınıf Yönetimi" ve "Öğretim Stratejilerini Kullanma" tamamı üzerinde etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Açık uçlu yanıtlara verilen cevaplar da bu sonuçları desteklemektedir. Böylece, nicel veri sonuçları nitel verilerle desteklenmiştir. İngilizce' nin yabancı dil olarak kullanıldığı Türkiye'de, öğretmen adaylarının öğretmen öz yeterlilikleri ile Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri arasındaki ilişkinin ilk kez araştırıldığı bu çalışmada, Türk İngilizce öğretmen adaylarının yetişme süreçlerinin iyileştirilmesi adına önemli katkılarda bulunmaktadır. Çalışmanın sonunda, eğitmenlere ve eğitim bilimlerine yönelik araştırma yapanlara yönelik öneriler bulunmaktadır. | en_US |