Reflection on reflection : EFL university instructors' perceptions on reflective practice
Özet
Bu çalışmanın öncelikli amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten üniversite okutmanlarını yansıtmalı öğretim araçlarını kullanarak yansıtmalı öğretime katmak ve onların bu katıldıkları yansıtmalı öğretim uygulamalarıyla ilgili algılarını öğrenmektir. Çalışmanın amacını gerçekleştirmek için, Kastamonu Üniversitesi'nin Yabancı Diller Yüksekokulunda İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten sekiz üniversite okutmanı çalışmaya katıldı. Yansıtmalı öğretimin düzenli ve sistematik uygulanması için, yansıtmalı günlük, yansıtmalı video analizleri ve meslektaş ile görüşme, yansıtmalı öğretim araçları olarak kullanıldı. Çalışmanın uygulanmasından önce, katılımcılar yansıtmalı araçları nasıl kullanacakları konusunda eğitildi. Bu eğitim boyunca, katılımcılara yansıtma kavramı, yansıtmalı öğretimin önemi ve çalışmanın yöntemi konusunda gerekli bilgiler verildi. Bu eğitimden sonra katılımcılar onlara önceden verilen kılavuz ilkeler doğrultusunda yansıtmalı öğretim araçlarının her birini kullandılar. Verilerin toplanması için, niteliksel araştırma araçları kullanıldı. Katılımcılar yansıtmalı öğretim araçlarıyla yansıtmalı öğretim uygulamasına katıldıktan sonra, onlardan her bir aracın kullanımı ile ilgili görüşlerini yazmaları istendi. Buna ek olarak, bu yansıtmalı öğretimler ve yansıtmaları araçların kullanımı hakkında ne hissettiklerini ve düşündüklerini öğrenmek amacıyla katılımcılara bir algı anketi uygulandı. Son olarak, yansıtıcı görüşler ve algı anketi aracıyla toplanan veriyi desteklemek için, katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapıldı. Niteliksel veri, "Sürekli Karşılaştırma Metodu" (Constant Comparison Method) kullanılarak analiz edildi. Çalışmanın sonuçları, tüm üniversite okutmanlarının çalışmadan büyük ölçüde faydalandığını ve çeşitli yansıtmalı araçlar kullanarak katıldıkları yansıtmaları öğretim uygulamalarından oldukça memnuniyet duyduklarını ortaya koydu. Okutmanlar, bu uygulamaların verimli olduğunu düşündü. Yansıtmalı öğretim uygulamalarına katılmanın, öğretmenlik becerileri üzerine farkındalık kazanmak, kendini değerlendirmek ve profesyonel gelişimi artırmak için önemli bir fırsat olduğu ortaya çıktı. Ayrıca, sonuçlar katılımcıların çalışma boyunca kullandıkları tüm yansıtmalı araçlarla ilgili pozitif düşündüklerini gösterdi. Fakat bir kaç katılımcı yansıtmalı günlük ve video kayıtları ile ilgili bazı zorluklardan bahsetti. Yansıtmalı düşünce yolu olan günlük ve video kullanımının çok zaman, çaba ve sorumluluk gerektirdiğini bildirdiler. Ama meslektaşları ile görüşme yapmak hakkında hiç bir negatif algı ortaya çıkmamıştır. Çalışmanın sonunda, yansıtmalı öğretim uygulamaları, katılımcıların yansıtmalı öğretim fikirlerini gelecek profesyonel eylemlerinde uygulamak için motivasyonlarını ve heveslerini artırdı. Sonuç olarak, katılımcılar yansıtmalı öğretimin öğretmenlerin gelişimi için etkili bir metot olduğunu ve bunun çeşitli yollarla ya da araçlarla uygulanabileceğini farkına vardılar. Ayrıca, bu yansıtmalı öğretim uygulamalarının sistematik bir şekilde uygulanırsa, profesyonel gelişime katkıda bulunabileceğini fark ettiler. Sonuçlar, önceki çalışmalar doğrultusunda tartışıldı. Çalışmanın sonuçları ışığında, yansıtmalı öğretimin etkili kullanılması için uygulamalar sunuldu ve ileriki çalışmalar için önerilerde bulunuldu.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4266
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]