The development of a technical word list and self-study material for aircraft maintenance students
Özet
Kelime öğretimi, ESP araştırmasının önemli ve karmaşık bir parçasıdır (Coxhead, 2013). Bu alanda ESP sözcük dağarcığına odaklanarak, kelime öğretimi ve öğrenimi, öğrenci ihtiyaçları, akademik kelime dağarcığı ya da teknik kelime dağarcığı gibi birçok konuda çalışmalar yapılmıştır (Nation, 2013; Parohinog ve Meesri, 2015; Coxhead, 2001). ESP kelimelerinin çeşitli alt dalları arasında, havacılık İngilizcesi önemli bir yere sahiptir. Havacılık İngilizcesinin önemi, kamu güvenliğiyle yakından ilişkilidir (Moder, 2012), ve İngilizce, pilotlar ve hava trafik kontrolörleri yanı sıra uçak bakım teknisyenlerinin için de büyük önem taşır. Uçak bakımı için, ESP ve kelime arasındaki ilişki teknik kelime ile ilgilidir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı uçak-gövde-motor-bakım öğrencileri için teknik bir sözlük listesi oluşturmak, bireysel çalışma materyali geliştirmek ve bu bireysel çalışma materyalinin verimliliğini değerlendirmektir. Teknik kelime listesinin oluşturulması için, uçak karakteristikleri kılavuzları kullanılarak 93.290 kelime içeren bir bütünce oluşturuldu. Oluşturulan bütünce, AntWordProfiler programı ve ardından uzmanlar tarafından analiz edilerek 103 kelime içeren bir teknik kelime listesi elde edildi. Analizin sonucu, teknik kelimelerin hedef bütüncenin büyük bir kısmını %31 oluşturduğunu ortaya koydu. Bu kelime listesi hem öğrencilerin kelime bilgisi seviyelerini hem de bireysel çalışma materyalinde kullanılacak kelimeleri belirlemek amacıyla 56 öğrenciye ön test olarak uygulandı. Öğrencilerin en az %50'sinin bildiği kelimeler elendi ve geriye kalan 80 kelime bireysel çalışma materyalini oluşturdu. Öğrenciler dört hafta boyunca oluşturulan bu materyal üzerinde çalıştı. Çalışmalarının ardından, dört haftalık çalışmanın etkisini ölçmek için bir post-test uygulandı. Sonuçlar, ön test ve son test sonuçları arasında istatistiksel olarak önemli bir fark olduğunu gösterdi. Bu çalışma uçak-gövde-motor-bakım öğrencileri için alana özel bir teknik kelime listesi oluşturmasının gerekliliğine yönelik bir denemedir. Çünkü var olan teknik kelimeler daha sonra alanlarında karşılaşacakları kelimelerin büyük bir bölümünü oluşturmaktadır ve alana özel bir teknik kelime listesinin öğrencilerin kelime bilgilerini artırmalarına yardımcı olabileceğini göstermektedir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4280
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]