Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurmuşoğlu Köse, Gül
dc.contributor.authorOrtaç, Pınar
dc.date.accessioned2017-08-24T10:25:38Z
dc.date.available2017-08-24T10:25:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4284
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 434814en_US
dc.description.abstractBu çalışma ilkokul İngilizce öğretmenlerinin kullandıkları kitaplara dair görüşlerini alarak ve 4.sınıf öğrencilerinin 2013 İngilizce Dil Eğitim Programının belirlediği dinleme hedeflerine ulaşıp ulaşmadığını ölçerek 2013 İngilizce dil Eğitim Programını değerlendirmeyi hedeflemektedir. Araştırmanın ilk bölümünde Sincan Ankara'da 22 devlet ilkokulundaki 50 İngilizce öğretmenine 46 maddelik materyal Değerlendirme Formu verilmiş ve 7 okuldan 10 öğretmenle mülakat yapılmıştır. Daha sonra 5 okuldaki 650 4.sınıf öğrencisine 20 soruluk dinleme sınavı yapılmıştır. Öğretmen anketlerinin sonuçları öğretmenlerin kitaplardan birkaç nokta dışında genel görüşünü, tasarım ve dizayn, metodoloji, aktiviteler, dil becerileri, dil ve konu içeriği, öğretilebilirlik, esneklik ve son olarak değerlendirme olarak memnun olmadıklarını göstermektedir. Ancak; katılımcılar kitapların yazı tipi boyutu ve biçiminin öğrenciler için uygun olduğunu ve uygulanan metotların güncel olduğunu belirletmişlerdir. Ayrıca, aktivitelerin anlamlı dil kullanımını desteklediğini ve bireysel, ikili ve grup çalışmalarını içerdiğini söylemişler, dinleme aktivitelerinin iyi kaydedildiğini ve ünite konu başlıklarının küçük öğrencilerin ilgisini çektiğini belirtmişlerdir. Bu çalışma belli bir coğrafi bölgedeki devlet ilkokul İngilizce ders kitaplarını ve 4.sınıf öğrencilerin dinleme becerilerini mercek altına alarak 2013 İngilizce dil eğitim programının güçlü ve zayıf yönlerini (ilk 3 yıl 2'den 4'e) ortaya çıkarmayı hedeflemiştir. Çalışmanın sonunda eğitimciler, eğitim otoriteleri ve eğitim araştırmacıları için bazı çıkarımlarda bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretimen_US
dc.titleImplementation and outcome evaluation of the Turkish primary school English language teaching programen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 93 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster