Perceptions of elt students related to learner autonomy in language learning
Özet
Bu araştırma Anadolu Ünivesitesi İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin otonom öğrenme ile ilgili algılarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmaya 73 erkek ve 139 kız olmak üzere toplam 212 öğrenci katılmıştır. İngilizce öğretmenliği bölümü öğrencilerinin dil öğrenme sürecinde otonom öğrenme ile ilgili algılarını belirleyebilmek için bir anket uygulanmıştır. Anket katılımcıların otonom öğrenmeye ilişkin algıları ile sorumlulukları, yetenekleri ve aktivite seçimleri olmak üzere üç ana başlıkta incelemektedir. Ayrıca nicel verilerin doğruluğunu sağlamak ve öğrencilerin Otonom Öğrenme ile ilgili algıları hakkında daha detaylı bir bakış açısına sahip olmak için araştırmaya katılan öğrencilerden her sınıftan 5'er kişi olmak üzere toplam 20 kişiyle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Elde edilen veriler katılımcıların kaçıncı sınıfta olduğu (birinci sınıftan dördüncü sınıfa kadar) ve cinsiyetlerine göre sınıflandırılarak analiz edilmiştir. Nicel veriler için, ortalama hesaplama, bağımsız t- testi, tek yönlü ANOVA analizi kullanılmıştır. Nitel veriler için, içerik analizi yapılmış ve ortaya çıkan bulgular yine öğrencilerin kaçıncı sınıfta olduğuna ve cinsiyetlerine göre düzenlenmiştir. Sonuçlar, araştırmaya katılan öğrencilerin kaçıncı sınıfta olduklarına göre anketin üç ana başlığı, sorumluluklar, yetenekler ve aktivite seçimleri bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını ortaya koymuştur. Katılımcıların cinsiyetleri bakımından otonom öğrenme ile ilgili yetenek ve aktivite seçimleri bakımından istatistiksel olarak bir fark olduğu ortaya çıksa da, sorumluluklar bakımından öğrencilerin benzer algıları olduğu ortaya konmuştur. Nitel verilerden elde edilen sonuçlar da ortaya çıkan tabloyu destekler niteliktedir. Öğrencilerin kaçıncı sınıfta olduklarna göre elde edilen bulgular, öğrencilerin benzer sorumluluklar, yetenekler ve aktivite seçimleri olması gerektiği yönünde görüş beyan ettiklerini göstermektedir. Yine, nitel veriler kız ve erkek öğrencilerin benzer sorumluluklar, yetenekler ve aktivite seçimlerinin öneminden bahsetseler de, cinsiyete göre farklılaşan durumları da ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, katılımcılar otonom öğrenmenin tanımı hakkında görüşlerini ifade etmiş ve otonom öğrenme kavramının çok yönlülüğünü ortaya koymuşlardır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4286
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]