Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüneş, Ali
dc.contributor.authorÖzkütük, İbrahim Serdar
dc.date.accessioned2016-04-04T15:30:11Z
dc.date.available2016-04-04T15:30:11Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4326
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 356446en_US
dc.description.abstractİnternet teknolojileri her geçen gün biraz daha hayatımızın içine girmekte ve topluluklar bilgi paylaşımlarını daha esnek ve daha hızlı yapabilmek için bu sistemleri sürekli geliştirmeye çalışmaktadır. Bu çalışmaların bir sonucu olarak klasik yöntemlerle yürütülen öğretim çalışmaları internet'e taşınmış, çeşitli öğretim altyapıları ve içerikleri bu ortama uygun hale getirilmiştir. Fakat bilginin akış yönü uzun süre klasik öğretim yöntemleri ile paralel gitmiş ve öğretim tekil noktalardan topluluğa doğru olmuştur. Günümüzde ise paylaşımlı anlayış insanların bilgi üretimini ve aktarımını kökten değişime uğratmaya başlamıştır. Ortaklaşa oluşturulan bu etkileşimin merkezinde sayılabilecek sistemlerden biride Wikilerdir. Bu çalışmada bir öğretim tekniği oluşturmak için Dumlupınar Üniversitesi öğrencilerine dağıtılan Wiki kullanıcı adı ve parolaları ile platform üzerinde kendi ders notlarını hazırlama izni verilmiştir. Bunu yaparken TWiki yazılımı kullanılmıştır. Oluşturulan platform içine konu başlıkları ve alt başlıklar oluşturulmuş, daha sonra bu başlıklar altına öğrencilere temel düzeyde fikir verecek konu ekimleri yapılmıştır. TWiki sisteminin entegre olarak sunduğu versiyon kontrol mekanizmalarının yardımıyla, yapılan katılım günlük olarak değerlendirilmiş, sonuçlar mavi sayfa olarak adlandırılan sayfada günlük olarak ilan edilerek öğrenciler arasında yarışma ortamı oluşturulmuş ve böylece çalışmalar ve içerik maksimize edilmiştir. Değerlendirme için yapılan katılım, büyük katılım, küçük değişiklik ve hata bulma olarak 3 ana gruba aynlmış ve puanlanmıştır. Puanlar verilirken katılımın özgün olmasına önem verilmiş, eğer bir alıntı yapılmışsa referans belirtilmesi sağlanmıştır. Öğretim elemanı yapılan katılımların moderatörlüğünü yaparak öğrencileri yönlendirmiş konuların belirli yönlerde ve sınırlar içerisinde kalması sağlanmıştır. Ayrıca sistem içindeki anket modülü sayesinde öğrencilere çeşitli sorular yöneltilmiş ve sistemin başarı değerlendirilmesi için veriler toplanmıştır. Sonuç olarak oluşan içeriğin çift taraflı olarak sürekli güncelleştirilerek iyileşmesi sağlandığından öğrenciler ile öğretim elemanı arasmda iletişim düzeyi maksimize edilmiştir. Öğrenciler ezberci yaklaşımdan uzaklaştırılarak sorgulayıcı öğretim modeli benimsetilmeye çalışılmıştır. Ayrıca öğrenciler arasında bir yarışma ortamı oluşturularak yapılan katılımlar puanlanmış ve öğrencilere not verilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan öğretimen_US
dc.subjectEğitim teknolojisien_US
dc.subjectBilgisayarca yönetilen öğretimen_US
dc.titleOrtaklaşa öğrenim için yapılan katılımı değerlendirme tabanlı wiki işbirliği platformuen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVII, 69 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster