Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHoşcan, Yaşar
dc.contributor.authorBilgi, Ayşe
dc.date.accessioned2015-11-09T18:16:44Z
dc.date.available2015-11-09T18:16:44Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4361
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 1035501en_US
dc.description.abstractBu tezde, iş zekası tekniklerinin müşteri ilişkileri yönetiminde kullanımının incelenmesi ve müşteri verisiyle beslenen örnek bir iş zekası sistemi kurulması hedeflenmiştir. Öncelikle müşteri ilişkileri yönetimi ve iş zekasının temel kavramları veyöntemleri incelenmiş; daha sonra geliştirilen örnek iş zekası sistemi anlatılmıştır. Hazırlanan iş zekası sistemi; SSIS paketleri, OLAP küpleri, veri madenciliği yapıları ve bütün bu yapılarla elde edilen bilginin son kullanıcıya görsel olarak sunulması için hazırlanmış web tabanlı portalden oluşmaktadır. Sistemde yer alan bir diğer uygulama ise, iş zekası sistemine veri sağlayan bir OLTP sistemi olan ve ürün, müşteri ve müşterilerin satınalma bilgilerinin bulunduğu web uygulamasıdır. Web uygulamaları ASP.NET ve C# kullanılarak kodlanmıştır. Veri tabanı yönetim sistemi olarak MS Sql Server 2008 R2, iş zekası yapıları için ise MS Sql Server Analysis Services ve Sql Server Integration Services kullanılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgi bulma, Veri tabanlarındaen_US
dc.subjectMüşteri ilişkileri -- Yönetimen_US
dc.titleMüşteri ilişkileri yönetiminde iş zekası uygulamalarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 102 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster