Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkçay, Hüseyin
dc.contributor.authorAğırman, Erhan
dc.date.accessioned2015-10-12T15:59:06Z
dc.date.available2015-10-12T15:59:06Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4830
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 450079en_US
dc.description.abstractBu çalışma aktif otomotiv süspansiyonlarının LQG teknikleri kullanılarak kontrolü ile ilgilidir. Tesadüfî yol gürültüsüne maruz kalan bir yarım araba modelinin analitik incelemesi yapılıp aktif süspansiyon sistemlerin geleneksel pasif olanlara göre üstünlüğü gösterilmiştir. Bu çalışmada bir otomobilin sürüş ve kontrol karakteristiğini incelemek amacıyla aracın 2 boyutlu matematiksel modeli ile bu modele uygun yol profili oluşturuldu ve bu sistemin 4 serbestlik dereceli hareket denklemleri elde edildi. Kontrolör tasarımı, hareket halindeki bir otomobilin tekerlekleri düz olmayan bir yol yüzeyi ile temas halindeyken kasa ve dönme açısındaki ivmelenme ile süspansiyon ve lastiklerdeki deformasyonu mümkün olduğu kadar azaltacak şekilde tasarlanmıştır. Aracın çeşitli yerlerine yerleştirilen algılayıcılardan alınan ölçümler kontrolör girdisi, süspansiyonun her bir tekerlekte üretilen kontrol gücü, kontrolörün çıktısıdır. Sonuç olarak, MATLAB simülasyonları kullanılarak, LQG kontrolörlü aktif süspansiyon ile pasif süspansiyon karşılaştırılması yapılmıştır. Simülasyonlar, aktif olarak kontrol edilen süspansiyonun pasif yapıya göre yüksek sürüş konforu ve sürüş emniyeti sağlamada başarılı olduğunu göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtomobiller -- Süspansiyon yaylarıen_US
dc.subjectMotorlu taşıtlar -- Dinamiken_US
dc.subjectOtomobiller -- Tekerlekler -- Ayarlamaen_US
dc.titleLinear quadratic gaussian regulator design for a half car vehicle modelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVIII, 72 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster