Endüstriyel tasarım eğitiminde proje tanımı belgesinin önemi ve içerik özelliklerinin belirlenmesi
Özet
Bu tez çalışmasında endüstriyel tasarım eğitiminde, proje dersleri kapsamında öğrencilere proje sorununu ve kapsamını tanıtan proje tanımı belgesinin içerik özelliklerini konu alınmıştır. İlk olarak, proje tanımı belgesinin tasarım ve yeni ürün geliştirme sürecindeki önemi vurgulanmıştır. Daha sonra bu belgenin oluşturulması konusunda kaynak eserlerde yer alan öneriler derlenmiş ve yorumlanmıştır. Türkiye’de on yıl ve üzerinde endüstriyel tasarım eğitimi veren üniversitelerin ilgili bölümlerinde proje derslerini yürüten öğretim elemanlarına yönelik bir anket çalışması uygulanarak, proje yürütücülerinin bu ders ve proje tanımı belgesi konusundaki fikirleri sorulmuş ve kaynak eserlerde önerilen içerik özelliklerini tercih edip etmedikleri sorgulanmıştır. Ardından çalışma kapsamına giren üniversitelerin ilgili bölümlerinde daha önce uygulanmış proje tanımı belgeleri toplanmış ve içerik taraması yapılarak bir analiz gerçekleştirilmiştir. Anket çalışması ve içerik analizi sonucunda elde edilen veriler birbi rleriyle karşılaştırılmıştır. Son olarak proje tanımı belgesinin biçimsel yapısı irdelenmiş ve proje dersleri kapsamında kullanılacak bu belgenin içerik özellikleri üzerine tespitler ve önerilerde bulunulmuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4974
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [50]