Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCavcar, Aydan
dc.contributor.authorAybek Çetek, Fulya
dc.date.accessioned2018-07-26T14:34:31Z
dc.date.available2018-07-26T14:34:31Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/5204
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Hava Trafik Kontrol Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 383784en_US
dc.description.abstractÇalışma, Terminal Kontrol Sahalarındaki giriş noktalarının yapısını kapasitelerine göre dinamik olarak planlayan bir yöntem kullanarak hizmet verilen trafik sayısının artırılmasını amaçlayan bir yöntem önerilmiştir. Önerilen yöntem ile havasahasının daha verimli şekilde kullanımını sağlamak için, mevcut Terminal Kontrol Saha organizasyonunun basitleştirilmesini hedeflemektedir. Literatürde terminal kontrol sahaları içindeki yolların dinamik planlamasına yönelik çok sayıda çalışma mevcut olmakla birlikte bunların hiçbirinde giriş noktalarının planlamasına odaklanılmamıştır. Bu nedenle, bu yeni yöntem terminal kontrol sahası içindeki trafik akış ve kapasite problemlerine, uçakların ilgili sahaya girişi öncesinde çözüm sunan alternatif bir yaklaşım getirmektedir. Dinamik planlama algoritmasının oluşturulması ve sınanması için hızlı zamanlı simülasyon tekniği kullanılmıştır. Dinamik planlama algoritması yeni giriş noktalarının nerelerde ve hangi koşullarda oluşturulabileceğine ilişkin bir karar modeli sunmaktadır. Tasarlanan model Yeşilköy Terminal Kontrol Sahası üzerinde çeşitli alternatif senaryolar için uygulanmıştır. Alternatif senaryolardaki hava sahası ile mevcut hava sahasının durumu arasında ortaya çıkan farklılıklar incelenmiştir. Ayrıca yapılan regresyon çalışması ile hava sahasında gerçekleşen gecikmelerin sebepleri matematiksel bir model ile açıklanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHava trafik kontrolü -- Yönetimen_US
dc.titleTerminal kontrol sahalarında dinamik kapı ataması için simülasyon modeli önerisien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 129 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster