Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇetek, Cem
dc.contributor.authorGüçlü, Orhan Ertuğrul
dc.date.accessioned2016-07-18T10:11:35Z
dc.date.available2016-07-18T10:11:35Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/5207
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Hava Trafik Kontrol Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 385030en_US
dc.description.abstractHavayolu ulaşımına hızlı bir şekilde artan talep, her geçen gün büyük havalimanlarında gecikme ve çakışmalar gibi ciddi kapasite problemlerine yol açmaktadır. Havayolu şirketleri ve işletmecileri için bu gecikmelerden kaynaklı ekstra maliyetler ve müşteri memnuniyetsizliği büyük bir önem arz etmeye başlamıştır. Bu olumsuz etkilerin operasyonel yönetim organizasyonunda aksaklıklara neden olması da Park Yeri Tahsisi Problemi (PYTP) olarak tanımlanmıştır. PYTP özellikle uçakların kalkış, yol safhası ve son yaklaşmadaki gecikmelerin toplam etkisi sonucu oluşmaktadır. Bu gecikmeler park yerlerinin verimli bir şekilde kullanılmasının önüne geçmesinin yanı sıra taksi yolu kesişimlerindeki uçakların çakışmalarından kaynaklı beklemelerin artmasına da neden olmaktadır. Park yeri tahsisinde mevcut yöntemlerin hepsi slot tahsisi tekniklerine dayandığı için uçakların gecikmelerinin toplam etkisi göz önüne alınamamaktadır. Bu tez çalışması, toplam gecikmelerin etkisini azaltmak için daha taktiksel park yeri tahsisi algoritması olan Hibrit Dinamik Park Yeri Tahsisi Modelini ortaya konmuştur. Bu model algoritma temel anlamda uygun park yerlerinin ve taksi yollarının son yaklaşma hattında önceden belirlenmiş bölgelere giriş yapmış uçaklara tahsis edilmesini ön görmektedir. Bu model hızlı zamanlı simülasyon tekniği kullanılarak sınanmış ve mevcut durum modeli ile karşılaştırılmıştır. Dinamik bir planlama, daha esnek bir park yeri tahsisinin yapılmasını ve havaalanlarındaki özellikle en yoğun olduğu zamanlarda karşılaşılan gecikmelerin etkilerinin en aza indirilmesini sağlamaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHavaalanlarında slot tahsisien_US
dc.titleHavaalanlarında uçak park yeri tahsisi ve taksi hareketleri optimizasyonuen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 93 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster