dc.contributor.advisor | Arslan, Gökhan | |
dc.contributor.author | Bostan, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2015-10-27T18:09:44Z | |
dc.date.available | 2015-10-27T18:09:44Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/5444 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 676416 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, inşaat sektöründe iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinde farklı bir teknik olan animasyonlu eğitim yöntemi uygulanmıştır. Eğitim kapsamında çalışanlara iş kazaları animasyonları gösterilerek çalışanlardaki iş güvenliği algı değişimi sorgulanmıştır. Yöntem olarak anket çalışması uygulanmıştır. Eskişehir bölgesinde, büyük ölçekli bir inşaat şantiyesinde 51 inşaat çalışanına eğitim öncesinde ve eğitimden sonra olmak üzere 2 adet anket yapılmıştır. Elde edilen bilgileri analiz etmekiçin SPSS 15.00 (Statistical Package for The Social Sciences) programı kullanılmıştır. Böylece, çalışanların iş güvenliği hakkında genel düşünce ve algıları tanımlanarak eğitim sonrasında oluşan bilincin ilişkileri belirlenmiştir. Veri analizi sonucunda animasyonlu eğitim ile iş güvenliği bilinci arasında anlamlı ilişkiler belirlenmiş ve bu yöntemin kapsamlı olarak uygulandığında şantiyelerdeki güvenlik algısındaki eksikliğin kapatılabileceği öngörülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İnşaat sanayii -- Güvenlik önlemleri | en_US |
dc.title | İnşaat sektöründe iş güvenliği : yeni nesil öğrenim tekniği | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | IX, 83 y. : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |