Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKuşhan, Battal
dc.contributor.authorPeközcan, Ahmet Nafi
dc.date.accessioned2014-05-13T16:57:16Z
dc.date.available2014-05-13T16:57:16Z
dc.date.issued1989
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/5991
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makina Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 12173en_US
dc.description.abstractPistonlu makinaların çalışma sırasında dengelenmemiş kütleler, atalet kuvvetleri oluştururlar. Yüksek devirde dönen dengelenmemiş kütlelerin oluşturduğu kuvvetler, titreşime sebep olur. Oluşan titreşimi engellemek için kuvvetleri dengelemek gerekir. Bu ise ancak kütlelerin dengelenmesiyle yani; dönme ve öteleme hareketi yapan kütlelere eşdeğer karşı ağırlık kullanılmasıyla gerçekleşebilir. Bu çalışmada; tek silindirli, 4 zamanlı, pistonlu bir pancar motoru kullanılmıştır. Motorun meydana getirdiği titreşimin karşı ağırlıklarda yapılacak bir değişiklikle azaltılıp-azaltılamayacağı incelenmiştir. Bu çalışmalar sırasında elde edilecek verilerin, mekanik olarak hassas bir şekilde kaydedilmesi kolay değildir. Bu nedenle, titreşimi hassas bir şekilde kayıt için bilgisayar desteğine başvurulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTitreşimleren_US
dc.subjectTitreşim masasıen_US
dc.titleVerilen genlik ve frekansta titreşim masası tasarımıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage33 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster