Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKuşhan, Battal
dc.contributor.authorŞekerci, Nevin
dc.date.accessioned2014-06-03T09:36:24Z
dc.date.available2014-06-03T09:36:24Z
dc.date.issued1989
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/5993
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makina Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 12175en_US
dc.description.abstractBugün kentlerimizde motorlu karayolu taşıtlarından kaynaklanan hava kirliliği gerek nitelik ve gerekse nicelik açısından en önemli çevre kirliliğini oluşturmaktadır. Bu durum ülkemizde yapılan araştırmalar ve ölçümlerle de kanıtlanmıştır. Nitekim TÜBİTAK'ın 1969-1971 yıllarında gerçekleştirdiği araştırma ve ölçümler sonucu 1969 yılında sadece 45.000 motorlu taşıt bulunan Ankarada'ki hava kirliliğinin % 65'inin motorlu taşıt kaynaklı olduğu belirlenmiştir. Ülkemizde de sorun haline gelen hava kirliliğini oluşturan etkenler içerisinde en büyük paya sahip olan taşıtların yanma olayları incelenerek, eksos emisyonlarının uzun vadede önlenebilmesi, kısa vadede de azaltılabilmesi için bugüne kadar yapılan çalışmalar araştırılıp konuyla ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının çalışmaları değerlendirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHava kirliliği -- Standartlaren_US
dc.subjectMotorlu taşıtlar -- Kirlilik kontrol aygıtlarıen_US
dc.subjectHava kirliliği kontrolüen_US
dc.titleMotorlarda yanma olayının teorik incelenmesi ve motorlu taşıtların neden olduğu çevre kirliliğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 48, 15 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster