dc.contributor.advisor | Kuşhan, Battal | |
dc.contributor.author | Şekerci, Nevin | |
dc.date.accessioned | 2014-06-03T09:36:24Z | |
dc.date.available | 2014-06-03T09:36:24Z | |
dc.date.issued | 1989 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/5993 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makina Mühendisliği Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 12175 | en_US |
dc.description.abstract | Bugün kentlerimizde motorlu karayolu taşıtlarından kaynaklanan hava kirliliği gerek nitelik ve gerekse nicelik açısından en önemli çevre kirliliğini oluşturmaktadır. Bu durum ülkemizde yapılan araştırmalar ve ölçümlerle de kanıtlanmıştır. Nitekim TÜBİTAK'ın 1969-1971 yıllarında gerçekleştirdiği araştırma ve ölçümler sonucu 1969 yılında sadece 45.000 motorlu taşıt bulunan Ankarada'ki hava kirliliğinin % 65'inin motorlu taşıt kaynaklı olduğu belirlenmiştir. Ülkemizde de sorun haline gelen hava kirliliğini oluşturan etkenler içerisinde en büyük paya sahip olan taşıtların yanma olayları incelenerek, eksos emisyonlarının uzun vadede önlenebilmesi, kısa vadede de azaltılabilmesi için bugüne kadar yapılan çalışmalar araştırılıp konuyla ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının çalışmaları değerlendirilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Hava kirliliği -- Standartlar | en_US |
dc.subject | Motorlu taşıtlar -- Kirlilik kontrol aygıtları | en_US |
dc.subject | Hava kirliliği kontrolü | en_US |
dc.title | Motorlarda yanma olayının teorik incelenmesi ve motorlu taşıtların neden olduğu çevre kirliliği | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | X, 48, 15 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |