dc.contributor.advisor | Gürkan, İlker | |
dc.contributor.author | Çayırlı, Gökçen | |
dc.date.accessioned | 2015-04-13T10:15:22Z | |
dc.date.available | 2015-04-13T10:15:22Z | |
dc.date.issued | 1991 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6015 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makina Mühendisliği Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 17830 | en_US |
dc.description.abstract | Rüzgar tünelleri teknik ve uygulamalarda daha henüz yeni yeni yaygınlaşmaya başlayan bir gözlem ve deney alanı olarak kullanılan tesislerdir. Günümüz uzay çağında, ses hızının üzerinde sürate sahip uçak roket, uzay mekiği v.s. gibi araçların dizaynında vazgeçilmez deney seti haline gelen rüzgar tünelleri büyük gelişmeler çabasında olan bir araştırma dalıdır. Özellikle turbojet uçakların ki; günümüzde bunların hızı 2 MACH'ın üzerindedir, gövde mukavemetinin bu hızlara dayanıp dayanmayacağının tespit edilmesi için, yani başka bir deyişle teorik değerlerle pratik değerlerin mukayesesi için rüzgar tünellerine ihtiyaç duyulmuştur. Bu tez; bu tip çalışmalara ışık tutması amacıyla ve imalat masraflarının az oluşu, montaj kolaylığı açısından M=0,083 olan subsonik açık devreli rüzgar tünelinin dizaynını içermektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Rüzgar tünelleri | en_US |
dc.title | Açık devreli subsonik rüzgar tüneli dizaynı | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VII, 43 s. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |