dc.contributor.advisor | Kuşhan, Battal | |
dc.contributor.author | Karamanlı, A. İhsan | |
dc.date.accessioned | 2015-04-13T15:11:38Z | |
dc.date.available | 2015-04-13T15:11:38Z | |
dc.date.issued | 1992 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6019 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makina Mühendisliği Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 15579 | en_US |
dc.description.abstract | Günümüzde hava kirliliği sorunu trafikteki araçların sayısının gün geçtikçe fazlalaşmasıyla bir kat daha güncelliğini korumaktadır. Yanma olayı sonucu egzosdan dışarı atılan zararlı egzos gazı emisyon- larının azaltılması için pekçok çalışmalar yapılmıştır ve halen yapıl- maktadır. Sanayileşmiş birçok ülkede egzos gazı içerisindeki zararlı emis- yonlara sınır değerler konmuştur. Bu çalışmada benzinin yakıt olarak kullanıldığı oto motorlarında, egzos gazı içindeki zararlı emisyonla- rın (CH, CO, Nox) egzos borusu içine doldurulan sepiolit ile azaltıl- ması imkanları araştırılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Otomobiller -- Motorlar -- Egzoz gazı | en_US |
dc.subject | Otomobiller -- Motorlar -- Egzoz sistemleri | en_US |
dc.subject | Otomobiller -- Kirlilik kontrol aygıtları | en_US |
dc.title | Benzin motorlarında egzoz gazı emisyonlarının sepiolit kullanılarak iyileştirilmesi olanaklarının deneysel çalışmalarla araştırılması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 41, [10] y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |