Kesikli diskriminant analizi modelleri ve bir uygulama denemesi
Özet
Orta öğretimde bireylerin, kişilik uyum ve uyumsuzluğu esas alınarak kesikli diskriminant analizi ile gruplara sınıflandırılma- sının yapıldığı bu çalışmada ilk olarak diskriminant analizi ana hatlarıyla gözden geçirilmiş ve kesikli diskriminant analizi model- leri üzerine genel bilgiler konu edilmiştir. Kesikli diskriminant analizi modellerinde kullanılan temel ör- neklem sınıflandırma kuralları ve yanlış sınıflandırma olasılıkları- nın hesaplanmaları açıklanmıştır. En iyi sınıflandırmayı veren model- lerin belirlenmesi amacıyla kesikli diskriminant analizi modelleri teorik olarak verilmiş ve daha sonra söz konusu modellerin genel değerlendirilmeleri yapılmıştır. Uygulama Kütahya Lisesi son sınıf öğrencilerinin cevapladığı Sosyal Uyum Envanteri sonuçlarından elde edilen verilerle, birey- lerin tutumlarını belirleyen gözlem vektörlerinin gruplara sınıf- landırılması konusundadır. Gözlem vektörlerini oluşturan değişkenler, konunun uzmanlarının görüşleri alınarak bireylerin uyum ve uyumsuz- luğunu etkileyen faktörlerden elde edilmiştir. Bireylere karşı gelen gözlem vektörleri, kesikli diskriminant analizi modelleri ile sınıflandırılmış ve sınıflandırma sonuçlarına göre yanlış sınıflan- dırma olasılıkları hesaplanmıştır. Minimum yanlış sınıflandırma olasılığını veren modeller en uygun kesikli diskriminant analizi modelleri olarak belirlenmiş ve bu modellere göre yapılan sınıflan- dırma da kız ve erkek gruplarının uyum ve uyumsuzluk bakımından genel özellikleri ortaya konulmuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/6099
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [70]