Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorNalçakan, Meral
dc.contributor.authorYıldırım, H. Nilgün
dc.date.accessioned2014-07-02T16:47:15Z
dc.date.available2014-07-02T16:47:15Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/6192
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 138270en_US
dc.description.abstractBu çalışma, Giriş, 4 Bölüm, Ek'ler ve Kaynaklardan oluşmaktadır. Giriş'te; çalışmanın alanı özetlenmiştir. Birinci bölümde, kullanıcı gereksinim, istek ve beklentilerinin değişmesinde, en önemli etken olan toplumsal değişme ve kullanıcı üzerindeki sosyal, ekonomik, kültürel etkileri ele alınmıştır. İkinci bölümde, tasarım, tasarım kriterleri, alışveriş merkezlerindeki tasarımı etkileyen ögeler ve toplumsal değişmenin bu merkezlere yansımaları irdelenmiştir. Üçüncü bölümde, toplumsal değişmenin hızla yaşandığı Ankara kentinden seçilen alışveriş merkezlerinin mekan ve tasarım kriterleri, kullanıcı gereksinim, istek ve beklentileri açısından değerlendirilmektedir. Çalışmanın son bölümünde genel sonuçlar özetlenmekte, toplumsal değişmenin toplu alışveriş merkezlerindeki kullanıcı gereksinim, istek ve beklentilerine etkilerinin, sorunlar ortaya konularak bir değerlendirmeye çalışılmıştır. Ek'te, Üçüncü bölümdeki örneklerin plan, kesit ve görünüşleri sunulmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlışveriş merkezleri -- Türkiyeen_US
dc.titleDeğişen kullanıcı, gereksinim istek ve beklentilerinin toplu alışveriş merkezleri tasarımına etkilerinin değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVI, 73 y. : plan, resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster