Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Can
dc.contributor.authorDelipınar, Erdoğan
dc.date.accessioned2013-09-30T09:57:42Z
dc.date.available2013-09-30T09:57:42Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/6414
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sivil Havacılık Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 156186en_US
dc.description.abstractBüyük bir rekabet ortamının yaşandığı havayolu taşımacılığında kârlılığın arttırılmasında en büyük etkenlerden birisi de giderlerin azaltılmasıdır. Uzun bir süre bu giderlerin büyük oranda harcanan yakıta bağlı olduğu düşünülmüş, fakat daha sonra, uçuş süresinin de bu giderleri büyük ölçüde etkilediği görülmüştür. Bu sebeple, sadece yakıt maliyetini ele alarak bir uçuşun maliyetini hesaplamak hatalı bir yaklaşım olur. Uçuş süresine bağlı bu giderlerin de hesaplamalara katılması gerekir. Bununla birlikte uçuş süresine bağlı maliyetlerin analizi, yakıt maliyetinin hesaplanmasına göre çok daha karmaşıktır. Bu çalışmada maliyet katsayısının nasıl hesaplandığı ve etki eden faktörlerin neler olduğu incelenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHavayolları -- İşletim maliyetien_US
dc.titleModern yolcu uçaklarında uçuş yönetim sistemine (FMS) girilen maliyet katsayısı (cost index) analizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage[XIV], 90, [1] y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record