dc.contributor.advisor | Turan, Dilek | |
dc.contributor.author | Karcı, Adem | |
dc.date.accessioned | 2015-04-13T10:58:11Z | |
dc.date.available | 2015-04-13T10:58:11Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6422 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sivil Havacılık Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 164713 | en_US |
dc.description.abstract | 2024-T3 Alüminyum alaşımı ile yapılan bu çalışmada tek çekme aşırı yükünün yorulma çatlak ilerlemesine etkisi araştırılmıştır. Gerilme oranı 0,11 alınarak iki adet sabit genlikli yorulma deneyi yapılmıştır. Bu deneylerle 2024-T3 alüminyum alaşımının sabit genlikli yükleme altında yorulma davranışı incelenmiştir. Sabit genlikli yük deneyleri temel alınarak farklı aşırı yük oranlarında deneyler yapılmıştır. 1,3 -1,5 - 1,7 ve 2 aşırı yük oranları kullanılarak hesaplanan yükler sabit genlikli yükleme sırasında yaklaşık eşit çatlak uzunluğunda bir defa uygulanarak gecikme çevrim sayıları hesaplanmıştır. Deney sonuçlarına göre belirlenen çatlak ilerlemesindeki gecikmenin aşırı yük oranına göre değişimi grafiklerle gösterilmiştir. Ayrıca aşırı yük oranının 1,7 olduğu deneyde ertelenmiş gecikme olayı gözlenmiştir. Kırık yüzeyler taramalı elektron mikroskobu ile incelenmiş ve kırık yüzeylerde yorulma çizgileri ve aşırı yükün etkisi değerlendirilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uçaklar -- Yapılar -- Yorulma | en_US |
dc.subject | Alüminyum alaşımları | en_US |
dc.title | 2024-T3 Al alaşımının tek aşırı yük altında yorulma davranışı | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | X, 79 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |