dc.contributor.advisor | Altuntaş, Önder | |
dc.contributor.author | Yilanli, Muhammet | |
dc.date.accessioned | 2019-02-11T10:03:37Z | |
dc.date.available | 2019-02-11T10:03:37Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6481 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Uçak Gövde Motor Bakım Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 383205 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada uçak yakıt sisteminde yakıta transfer edilen akış ve ısı enerjisinin değişimini incelemek üzere enerji ve ekserji analizi gerçekleştirilmiştir. Uçak sistemlerinin farklı komponentleri arasında ısı yönetiminin sağlanmasıyla meydana gelen ısıl dengenin uçağın performansı üzerinde önemli etkileri bulunmaktadır. Bununla birlikte uçak sistemleri içerisinde ısıl yönetimin en önemli komponentlerinden biri de uçak yakıt sistemidir. Uçuş süresince yakıt sistemin bileşenlerinde gerçekleşen enerji geçişi oranlarının %42’sini LPFFCOC, %23’ünü HPFCOC olmak üzere ısı değiştiriciler ve %22’sini LPFP, %13’ünü HPFP olmak üzere pompalar oluşturmaktadır. Ayrıca uçuş boyunca yakıt sisteminde gerçekleşen enerji geçişi oranlarının %50’si tırmanış, %21’i ivmelenme, %13’rölanti, %8’er olarak yatay seyir ve iniş evrelerinde gerçekleşmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uçaklar -- Motorlar | en_US |
dc.subject | Exerji | en_US |
dc.title | Uçak yakıt sisteminin termal balans etkilerinin performans üzerine etkileri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VII, 74 yaprak : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |