Eğitim planlamasında coğrafi bilgi sistemleri kullanımı : Eskişehir ili örneği
Özet
Milli Eğitim Bakanlığı'nca alınacak kararlar ülkenin tüm kurum, kuruluş ve bireylerini ilgilendirmesi nedeniyle, ülkenin geleceğine yapılacak yatırımlar olarak değer taşımaktadır. Kararların doğru olarak alınmasının ve gelecekteki verim oranının yükseltilmesinin başlıca yolu eğitim planlamasıdır. Planlama çalışmalarında binlerce verinin analizi için görsel özelliği ağır basan etkin bir bilgi sistemine ihtiyaç duyulmaktadır. Coğrafi Bilgi Sistemleri, yapılacak çalışmaların planlı, programlı, hızlı ve etkin olmasını sağlayan bir sistemdir. Coğrafi Bilgi Sistemleri Milli Eğitim Bakanlığı'nca yapılacak eğitim planlaması çalışmalarında kullanılmasıyla verimlilik arttırılabilir. Bu çalışmada, Coğrafi Bilgi Sistemleri uygulamasıyla, Eskişehiril sınırları içinde bulunan yerleşim yerlerindeki Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı, 2004-2005 öğretim yılında hizmet veren, örgün öğretim kurumlarının grafik ve öznitelik bilgilerini içeren bir bilgi sistemi örneği oluşturulmuştur. İstatistiksel analizler yardımıyla, öğretim kurumlarının başarıları kendi aralarında kıyaslanmıştır. Buna bağlı olarak, Coğrafi Bilgi Sistemleri sorgulamaları yapılarak eğitim haritaları oluşturulmuş ve mevcut durum görsel hale getirilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/6495
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [129]