dc.contributor.advisor | Çabuk, Alper | |
dc.contributor.author | Polat, Fatma Zehra | |
dc.date.accessioned | 2018-09-06T10:08:24Z | |
dc.date.available | 2018-09-06T10:08:24Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6533 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 469228 | en_US |
dc.description.abstract | Günümüzde eğitim alanında bilişim teknolojilerinin önemi her geçen gün artmaktadır. Dünyada yaşanan bu gelişmeler doğrultusunda ülkemizde FATİH Projesi uygulamaya konulmuştur. Coğrafya öğretiminde Amerika, Kanada, Finlandiya, İngiltere gibi gelişmiş ülkeler tarafından kullanılan CBS, ülkemizde de FATİH projesi kapsamında kullanılabilecek özelliktedir. Çalışmada FATİH Projesinin amacı doğrultusunda coğrafya öğretiminde CBS kullanımının öğrencilerin coğrafi kazanımları ve ders başarısı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Demetevler Kız Anadolu İmam Hatip Lisesinde yapılan çalışmada 9/A uygulama, 9/B kontrol sınıfı olarak belirlenmiştir. 9/A sınıfında bir öğretim dönemi süresince coğrafya derslerinde CBS kullanılmıştır. Sonuç olarak Dönem içerisinde yapılan sınavlar değerlendirildiğinde elde edilen verilerden coğrafya derslerinde CBS uygulamasının öğrencilerin coğrafi kazanımlarını, harita kullanma becerilerini ve coğrafya ders başarısını artırdığı belirlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Coğrafi veri sistemleri | en_US |
dc.title | Fatih Projesi kapsamında coğrafya öğretiminde coğrafi bilgi sistemi kullanımı | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XVIII, 90 yaprak : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |