Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSofuoğlu, Hikmet
dc.contributor.authorDayıoğlu, Cem
dc.date.accessioned2015-04-29T11:32:38Z
dc.date.available2015-04-29T11:32:38Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/6572
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Çizgi Film (Animasyon) Anasanat Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 248141en_US
dc.description.abstractİnsanlar, eski çağlardan beri çevrelerinde gördükleri nesnelerin yansımalarını yaratmaya çalışmışlardır. Günlük hayatlarında gördükleri nesneleri çizmişler veya heykel ile üç boyutlu şekilde oluşturmuşlardır. Daha ileri seviyede ise hareket ile beraber nesnenin ruhunu yakalamaya çalışmışlardır. İnsanlar kendilerine ait yaşayan kişilikleri ve içsel canlılıkları olan varlıklar yaratmak istemişlerdir. Yirmibeşbin yıl evvel kuzeydoğu Avrupa mağaralarında mağara adamı avladığı hayvanların şaşırtıcı resimlerini yapmıştır. Bu çalışmalar içsel hayat ile birlikte, hareket temasını içeren doğru ve estetik ürünlerdir. Daha ileriki dönemlerde, sanatçılar inanılmaz sonuçlar elde etmişlerdir. Resimler, yontular ve baskılar zaman içindeki öncesi ve sonrası bilinmeyen, yaşayan anı yansıtmışlardır. Bütün yüzyıllarda sanatçılar zaman boyutunu yakalamalarını sağlayacak bir yöntem aramışlardır. 1800'lerin sonunda bunu yapabilecek bir buluş yapılmıştır. Hareketli film kamerası üzerindeki çalışmalar ve görüntüyü tutabilecek film geliştirme çalışmaları sonucunda, sinema ile birlikte animasyon adındaki yeni sanat şekli de hayat bulmuştur. Görüntünün kare kare hazırlanması ile insan, zaman boyutunda görsel düzenleme yapabilmiştir. Bir sanatçı, figürün hareketlerini titizlikle kopya ederek, onu tekrar sunabilmekte veya onu karikatürize edebilmektedir. Sanatçı önemsiz hareketlerle sınırlı değildir. İsterse duyguları, hisleri ve en içte saklı korkuları gösterebilmektedir. Animasyon adındaki bu yeni sanatsal çalışma; gerek klasik gerek üç boyutlu olsun, izleyicinin duyguyu hissetmesine olanak tanımaktadır. İşte bu süreçte insanlara duyguyu yaşatmak, dramatizasyon başarısından geçmektedir. Bunun içinde karakterin doğru yerde, doğru hareketi, doğru şiddette yapması gerekmektedir. Bu kapsamdaki bir çalışma için öncelikle hareketin fiziksel özellikleri doğru olarak kavranmalıdır. Fakat fiziksel olarak doğru olan bir hareket, dramatik açıdan doğru olmayabilmektedir. İşte bu çalışmada, karakter animasyon sürecinde konumlandırılması gerekli olan animasyon prensiplerinin, iletişim etkenlerinin ve oyunculuk ilkelerinin gerekliliği vurgulanmış ve detaylı olarak bölümlendirilerek örneklerle açıklanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCanlandırma sinemasıen_US
dc.titleKarakter animasyonda doğru hareket ve doğru anlamen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 79 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster