dc.contributor.advisor | Uçar, Tevfik Fikret | |
dc.contributor.author | Selamet, Sevim | |
dc.date.accessioned | 2015-04-29T14:27:42Z | |
dc.date.available | 2015-04-29T14:27:42Z | |
dc.date.issued | 1995 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6583 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 109403 | en_US |
dc.description.abstract | "Grafik tasarım öğesi olarak tipografi" isimli bu araştırma beş ana bölümden oluşmaktadır. Konuya giriş niteliğindeki birinci bölümde tipografi kısaca tanımlandı ve grafik tasarım açısından önemine değinildi. Tipografinin tarihsel gelişimini konu alan ikinci bölüm yazının doğuşuyla başlayıp konuyu günümüze kadar getiriyor. Bugün anladığımız anlamdaki tipografiyle ilgili gelişmeler yirminci yüzyıl içerisinde yoğunluk kazandığından bu dönemdeki gelişmeler daha kapsamlı bir biçimde ele alındı. Aynı işin içerisinde yer alan insanların birbirleriyle anlaşıp en iyi ürünü ortaya koyabilmeleri için öncelikle aynı dili konuşuyor olmaları gerekir. Tipografinin temel terimlerini konu alan üçüncü bölüm bu yüzden önem taşıyor. Harfin anatomisi, yazı türleri, yazı serileri, fontlar ve yazının ölçülendirilmesi bu bölümde yer alan konular. Dördüncü bölüm tipografinin grafik tasarımından kullanımını konu alan, sonuçları testler ve deneylerle ispatlanmış kuralları içeren on öneri üzerine kuruldu. Bu bölümde değinilen önerilere yer yer karşı fikirler de dile getirildi. Bölümü oluşturan öneriler özellikle tipografi ve grafik tasarımıyla yeni tanışan öğrencilerin sık sık yaptığı hataları önleyebilecek nitelikte. Bu yüzden ilk bakışta basitmiş gibi görünen bu öneriler daha da geliştirilip tipografi temel eğitiminde mutlaka yer alması gereken konular. Beşinci bölümde tipografi grafik tasarımın diğer yarısı olan imajla karşılaşıyor. Bu bölümde yazı ve imajın birlikte kullanılabileceği her olasılık örneklerle ele alındı. Sözcüklerin çağrışım yaratan gücü ve görsel-sözsel sinerji yine bu bölümde işlendi. Araştırma konusunun ''Grafik Tasarım Öğesi Olarak Tipografi'' olması sebebiyle çalışma baştan sona ele alınan konulan örnekleyen görüntülerle zenginleştirildi. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Basım | en_US |
dc.subject | Grafik sanatlar | en_US |
dc.title | Grafik tasarım öğesi olarak tipografi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XV, 145, [4] y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |