Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorErem, Mehmet T.
dc.contributor.authorYıldız, Cemalettin
dc.date.accessioned2013-07-11T10:04:43Z
dc.date.available2013-07-11T10:04:43Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/6591
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 118402en_US
dc.description.abstractHer insanın kendini diğerlerinden ayıran bir kimliği vardır. Bireyleri birbirinden ayıran iç dünyalarının farklılığı görünüşlerine de yansır. Kurumlar ve insanlar birbirine benzetilebilir. Kurumların da insanlar gibi kimliği vardır ve görünüşlerine yansır. Kurumların sahip olduğu kimliği görünüşlerine yansıtma ihtiyacı kurumsal kimlik tasarım ve tasarımcılarını ortaya çıkarmıştır. Kurumsal kimlik tasarım yaklaşık son 50 yılda meslek halini almıştır. Ama temelleri insanın tarihi kadar eskidir. Semboller ilk insan zamanında da vardı, çağımızda da var. Aralarındaki temel fark, modern sembollerin daha sistematik olarak kullanılması. Kurumsal kimlik tasarımı yapmak ya da yaptırmak için, tasarımının temellerini ve elemanlarını iyi bilmek gerekmektedir. Bir kurumun görsel kimliğe gereksinim duyması ve doğru tasarımcıya başvurması, tasarımcısını bilinçli olarak seçmesi gerekmektedir. Kurumsal kimlik tasarım işlemine kurum hakkında bilgi toplanarak başlanır. Bu aşamada kurum ve tasarımcı arasında bilinmesi gereken bilgi akışı sağlanır. Tasarımın sağlıklı sonuçlanması için bu akış çok önemlidir. Hernekadar tedaviyi doktor yapacaksa da hastanın problemlerini söylemesi teşhis için önemlidir. Kurumsal kimliğin en önemli aşamalarından biri olan, ''Nasıl bir tasarım kurumun ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap verir?'' sorusunun cevabı bu aşamadan sonra belirlenir. Kurumun nasıl bir kimliğe sahip olduğu ve bunun nasıl görselleştirileceği teorik olarak ortaya çıkar. Bundan sonra işin en keyifli aşaması başlar. Tasarım geliştirme. Kurumsal kimliklerin temel direği kurumun sembolüdür. Tasarıma da ondan başlanır. İyi bir sembol tasarlamanın yolu çok eskiz yapmaktan geçer. Eskizler arasından kurumu en iyi temsil edebilecek tek seçenek kalıncaya kadar alternatifler elenir. İş tasarımının belirlenmesiyle kalmaz. Tasarımı yapmak kadar, uygulama da önemlidir. Uygulamaların her alanda ve aynı çizgide devam etmesi için kurumsal kimlik tasarım kılavuz kitapçığının önemi büyüktür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectŞirket imajıen_US
dc.titleKurumsal kimlik tasarımının, gerekleri, süreçleri ve kuruma kazandırdıklarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage60 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record