dc.contributor.advisor | Selamet, Sevim | |
dc.contributor.author | Okur, Çağlar | |
dc.date.accessioned | 2015-04-29T15:24:45Z | |
dc.date.available | 2015-04-29T15:24:45Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6597 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 172931 | en_US |
dc.description.abstract | Teknolojinin gelişimine paralel olarak hızlı iletişime duyulan ihtiyaç beraberinde mümkün olduğu kadar kolay anlaşılır bir ifade tarzına olan talebi arttırmıştır. Artık eski tarz tipografi kuralları günümüzde tasarımcının karşısına çıkan güncel tasarım problemlerini çözümlemede yetersiz kalmaktadır. Harflerle iletişimin amacı, bir mesajı veya fıkri en etkili bir biçimde tek başlarına ya da diğer grafık öğelerle birlikte kullanarak aktarmaktır. Bu yüzden, tipografik kuralların geçerlilikleri sorgulanmalı ve onların ötesine geçilebilmelidir. Bunu yaparken kelime ve imaj arasındaki ilişkiler araştırılarak, görsel iletişimin sınırlarının genişlemesi sağlanabilir. Bu yöntemle yapılan denemeler, tasarımcıların tipografık araçların ötesinde, öğretici, şaşırtıcı ve eğlendirici keşifler yapmasını sağlar. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Baskı karakterleri -- Tasarım | en_US |
dc.subject | Grafik tasarımı (Basım) | en_US |
dc.title | Deneysel tipografinin görsel iletişime etkisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIV, 118 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |