Mekânda grafik izlenimler
Özet
Mekân, insanı çevreleyen duvarların ötesinde bir kavramdır. İnsanı mekânın fizikselliğinin ötesine taşıyan ise, o mekânın atmosferidir. Bu araştırmada grafik tasarımın, mekânda salt bilgilendirme veya yönlendirmenin ötesinde, bu atmosferi sunmada yapabilecekleri ele alınmaktadır. Grafik tasarımın kimlik yaratma ve sunmadaki yadsınamaz rolü, mekân kavramından yola çıkılarak sorgulanmakta ve mekânın görsel iletişimde yaratıcı uygulamalara elverişli konumu üzerinde durulmaktadır. Giriş bölümünde problem, amaç ve önem tanımlanırken, ikinci bölümde mekân tanımlanmakta, mekânın tarih boyu insan hayatındaki yeri ve önemi araştırılmakta ve mekânın kimliğini oluşturan etmenlerden bahsedilmektedir. Bu bölümde kimlik kavramı derinlemesine araştırılmakta, mekândan bağımsız olarak da kimlik konusu detaylıca ele alınmaktadır. Sokak kültürü, teknolojik özgürlük ve disiplinlerarası çalışmaların ışığında grafik tasarımda yeni açılımların oluşumu, ve bunların grafik tasarımın ve tasarımcısının üzerindeki etkileri sorgulanmaktadır. Bu açılımlar ile birlikte boyutluluğu ve fizikselliği ön plana çıkaran grafik tasarım anlayışının, popüler kültürün yaygınlaşması ile birlikte tüketilen mekânlar arasında, bir mekânın farklılaşmasındaki rolü ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Sonuç bölümünde ise araştırmada elde edilen bulgular, ortaya konan veri ve uygulamalar yer almaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/6606
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [21]