Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEryılmaz, Hüseyin
dc.contributor.authorAtılkan, Melike
dc.date.accessioned2016-05-31T15:09:37Z
dc.date.available2016-05-31T15:09:37Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/6612
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 383373en_US
dc.description.abstractBu araştırma hedef kitlenin hiç beklemediği bir anda hiç beklemediği bir durumda karşısına çıkan reklam tasarımları üzerine yapılmıştır. Yapılan araştırmada düşük bütçeli firmaların yüksek bütçeli firmalarla rekabet edebilmeleri adına ilk kez Jay Conrad Levinson tarafından uygulanan gerilla reklamcılık ele alınmıştır. Sonrasında düşük bütçeli firmalarla sınırlı kalmayıp birçok firma tarafından da kullanılarak etkinliği kanıtlanan gerilla reklamcılığın tanımı yapılmış ve örneklerle açıklanmıştır. Reklamın amacına ulaşmasında en önemli faktör olan grafik tasarımla birlikte ele alınan reklamcılığın genel olarak hangi yollarla hedef kitleyle buluştuğu incelenmiştir. Bu bağlamda grafik tasarım, reklamcılık ve gelişimleri ile ilgili kaynaklar da araştırılmıştır. Gerilla reklamcılık adına yapılmış olan sınır tanımayan tasarımlar görsellerle örneklendirilmiştir. Gerilla reklamcılığın ve grafik tasarımın ortak noktası olan yaratıcı fikir ve dikkat çekicilik üzerinde durulmuştur. Özellikle günümüz rekabet ortamında hedef kitleye ulaşmak için farklı şeyler ifade etmenin gerekliliği önemle belirtilmiştir. Çalışmada kullanılan yöntem nitel-betimsel araştırma yöntemi olup ilgili kaynaklar detaylı olarak araştırılıp incelenmiştir. Sonuç olarak ise gerilla teriminin grafik tasarım adına yetersiz olduğu bu bağlamda yeni bir kavramın geliştirilmesi gerekliliği savunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGrafik sanatlaren_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.titleGrafik tasarım ve gerilla reklamcılıken_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXXIII, 159 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster