dc.contributor.advisor | Özyüksel, Şahin, 1943-2011 | |
dc.contributor.author | Ercan, Saim Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2016-08-15T11:45:10Z | |
dc.date.available | 2016-08-15T11:45:10Z | |
dc.date.issued | 1994 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6625 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Heykel Anasanat Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 99701 | en_US |
dc.description.abstract | Heykel sanatı, ortaya çıkışından günümüze değin, biçimlen- dirildiği malzeme yapısından kaynaklanan bir tutumla, ''dış mekan sanatı'' olma ayrıcalığını kazanmış bir sanat türü olarak karşımıza çıkmaktadır. Tarih içinde her toplumda, o topluma özgü anlayışlar doğrul- tusunda gelişimini sürdüren bu sanat'ın; kitle ile olan ilişkisini en yoğun yaşadığı ortam, kent ortamı olmuştur. Bu çalışmada heykel sanatının kent ortamındaki değişim ve gelişim serüveni; yapıt-mekan, yapıt-çevre, yapıt-kitle bağlamında ele alınarak; geçmiş dönemlerden günümüze doğru uzanan tarihsel referanslar ile bugünün kent ortamına ulaşılmıştır. Heykel-kent ilişkisinin, günümüzde çağdaş bir dinamizm yakalamış olduğu toplum- lardan hareketle Türk kent ortamına farklı bir bakış geliştirebilmek; şüphesiz, bu sanatın ülkemizdeki geleceği hakkında da bir takım röper noktaları verebilecektir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Heykel | en_US |
dc.title | Kent dinamiği ve heykel : (Türkiye'ye bakış) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VI, 84 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |