Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKatı, Aytaç, 1946-
dc.contributor.authorEren, Toygan
dc.date.accessioned2016-08-15T11:44:01Z
dc.date.available2016-08-15T11:44:01Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/6637
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Heykel Anasanat Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 164496en_US
dc.description.abstractTürkiye'de toplumsal yaşam Batı kültürünü örnek almış, sanatı da daha çok Avrupa sanatının etkisi altında gelişmiştir. Sanatsal uğraşılar bireysel çıkışlar seviyesinden ileri gidememiş ve bu nedenle kendine özgü bir sanat akımı da: oluşturulamamıştır. Heykeltıraşlarımız, çağını yakalamak için, çoğunlukla Avrupa, kültürüne ve onun sanat anlayışına yönelmiş, fantezi ve fantastik forma dayanan Doğu kültürünü göz ardı etmiştir. Sanat tarihi incelediğinde, Doğu kültüründe sıklıkla kullanılan fantastik fonm ve figürlerin başlangıcının mitoloji ve hayal gücüne dayandığı görülmektedir. İnsan, korkularının üstesinden gelmek için kendisinden üstün varlıkların yardımına ihtiyaç duyınuş, bu üstün varlıkların yeteneklerinin kendisininkinden farklı olması gerektiğini düşünmüştür. Böylece insanoğlu bu gereksinimini fanteziyle somutlaştırmıştır. Fantezi, günümüz sanatında da çeşitli amaçlarla kullanılmaktadır. Batı sanatı; kurallı ve matematiksel oranlara dayanan bir anlayışı benimserken, Doğu sanatı; daha özgür, daha çok ifade ve fanteziye dayanan bir anlayışı benimsemiştir. Bu anlayış farkı nedeniyle Doğu sanatı, Batılı sanatçılar tarafından hor görülmüştür. Buna rağmen Doğu kültürünün bu fantastik oluşumları, Avrupa sanatında; gerek groteskte ve sürrealizmde, gerekse post-modernizmde sıklıkla kullanılmıştır. Türkiye'de ise fantezi halen önemsenmemektedir. Bu araştırmanın çıkış noktası her he kadar fantastik figür olsa da amaç; Doğu sanatının öğeleri üzerine bir dayatmadan çok, fantastik kurgunun özgün bir ürünü olan "Gargoyle'lerin" sanat tarihine etkisi vurgulanarak, fantastik figürün Türk sanatında kullanılıp kullanamayacağının yorumunu, okuyucunun özgür iradesine bırakmaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGargoyleleren_US
dc.titleGargoyleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVI, 183 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record