dc.contributor.advisor | Rızayev, Nazım | |
dc.contributor.author | Özden, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2015-07-02T10:43:00Z | |
dc.date.available | 2015-07-02T10:43:00Z | |
dc.date.issued | 1999 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6685 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 138661 | en_US |
dc.description.abstract | Klasik uygarlığın eski temellerini sarsmak pahasına, XVIII. yüzyıldan itibaren, hümanizma ve gücü sınırsız aklı tartışma konusu yapan büyük akıma ''romantizm'' adı verildi. Hiçbir alan, hiçbir ülke bu akımın etkisinden kurtulamadı. XIX. yüzyılın Avrupası'nda sanayileşmenin getirdiği yeni ekonomik sistem, baskı rejimi ve feodal yapıya dayalı eski toplumsal süreçleri sarsarak, daha bireyci ve özgürlükçü bir anlayışı gündeme getirdi.Bunun doğal sonucu olarak sanayileşen toplumlarda, kendilik bilinci ve ulusalcı akımların yaygınlaşmasıyla, sosyal yapı, felsefe ve sanatta köklü değişimler oldu. Müzik alanında da ulusalcılık ilk kez XIX. yüzyılda görüldü. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Müzik | en_US |
dc.title | Romantik dönem ve müzikte ulusalcılık akımları | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VII, 22 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |