dc.contributor.advisor | Germen, A. Gülriz | |
dc.contributor.author | Gülmez, Sabriye | |
dc.date.accessioned | 2014-07-03T17:06:24Z | |
dc.date.available | 2014-07-03T17:06:24Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6703 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 248400 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma 14. yüzyıldan günümüze kadar gelen tahta nefesliler grubunun tenor ve bas üyesi olan fagotun tarihsel gelişimini ve teknik kullanımını içerir. Fagotun atası olarak bilinen dulcian tek parça olarak yapılsa da günümüzdeki fagot dört parçadan oluşur. Modern orkestralarda fagot ailesi iki değişik boyutu ile yer alır; fagot ve bir oktav aşağısındaki kontrafagot. Geniş ses aralığı ve pes seslerde zengin, tizlerde ise dramatik olan ton çeşitliliği ile orkestranın çok yönlü ve önemli bir üyesidir. Transpozesiz bir enstrüman olan fagotun notaları fa veya tenor do anahtarında yazılır, sol anahtarı da ayrıca kullanılır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fagot | en_US |
dc.subject | Fagot -- Tarih | en_US |
dc.title | Fagot'un tarihsel gelişimi ve teknik kullanımı | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VIII, 64 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |