dc.contributor.advisor | Can, Toros | |
dc.contributor.author | Çalgan, Beril | |
dc.date.accessioned | 2010-04-06T16:19:33Z | |
dc.date.available | 2010-04-06T16:19:33Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6727 | |
dc.description | Tez (sanatta yeterlik) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 190098 | en_US |
dc.description.abstract | Sonat allegrosu, en karmaşık ve kayda değer müzik formlarından biridir. Yapısal olarak, bir bakıma, kendinden önce gelen formların sentezlenmesiyle ortaya çıkmıştır. Sonat allegrosunun Rönesans’ta başlayan gelişimi, hiçbir zaman önemini ve popülerliğini kaybetmeden günümüze kadar sürmüştür. 20. yüzyıl bestecilerinden Sergei Sergeyeviç Prokofiev, klasizme son derece bağlı bir besteci olarak müzik tarihine geçmiş ve öğrencilik yıllarında bestelediği Birinci ve İkinci Piyano Sonatları ve Birinci Piyano Konçertosu’nda, klasizmin en vazgeçilmez öğelerinden biri olan Sonat Allegrosu’nu kendi yaratıcılığıyla biçimlendirmiştir. Bu çalışma, Prokofiev’in öğrencilik yıllarında bestelediği büyük ölçekli piyano eserlerinde sonat allegrosunu nasıl yapılandırdığı ile ilgili bilgi ve form analizlerini içermektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Prokofiev, Sergey, 1891-1953 -- Eleştiri ve yorum | en_US |
dc.subject | Piyano müziği | en_US |
dc.title | Öğrenci Prokofiev''in büyük ölçekli piyano eserlerindeki sonat allegrosu anlayışı | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XI, 61 y. : nota + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |