dc.contributor.advisor | İpekli, Erol | |
dc.contributor.author | Karaahmet, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2018-09-10T13:47:48Z | |
dc.date.available | 2018-09-10T13:47:48Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6858 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları Anasanat Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 469337 | en_US |
dc.description.abstract | İnsanoğlunun en temel ihtiyaçlarından birisi kendini ifade etme arzusudur. Başka bir deyişle ‘anlatma’ ve ‘anlama’ dürtüsü.Çağlar boyunca en önemli iletişim araçlarından biri olan tiyatro için ‘anlatı’ ise, başlı başına bir seyirciye doğrudan ulaşma yöntemidir. Her tiyatronun kendi kaynaklarından beslenmesi, doğal olduğu kadar, kültürel anlamda geçmiş ile gelecek arasında bağ kurması açısından da önemlidir. Bu noktadan bakıldığında Türk Tiyatrosu adına, anlatının temellerini meddah formunda görmekteyiz. Bu çalışmanın asal yönelimi, Anton Çehov’un “Bir Evlenme Teklifi” oyununun özelinde, batı tiyatrosu formunda yazılmış bir oyunun, anlatının birçok öğesini yapısında barındıran meddah formuna uyarlanabileceği yönündedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Meddah | en_US |
dc.subject | Anlatı (Retorik) | en_US |
dc.subject | Türk tiyatrosu | en_US |
dc.title | Anton Çehov'un Bir evlenme teklifi oyununun meddah formuna uyarlanması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VII, 85 yaprak : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |