Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTunçer, Aylin Müge
dc.contributor.authorTüysüz, Sevinç
dc.date.accessioned2018-09-06T15:38:31Z
dc.date.available2018-09-06T15:38:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7180
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapistliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 469261en_US
dc.description.abstractSözel akıcılık ölçümleri dil ve konuGma terapisi alanında dil becerilerinin değerlendirilmesinde ve nöropsikoloji alanında biliGsel yetersizliklerin tanılanmasında yaygın olarak kullanılır. Sözel akıcılık testlerinin bir alt türü olan semantik akıcılık ölçümü, katılımcıların belirli bir süre içerisinde verilen kategoriye ait olabildiğince çok sözcük üretmelerini gerektirir. Bu çalıGmada 4-6 yaG aralığındaki okul öncesi çocukların semantik akıcılık becerilerinin değerlendirilmesinin yanında yaG, cinsiyet ve annenin eğitim durumu değiGkenlerinin semantik akıcılık performansı üzerindeki etkisi incelenmiGtir. Bu amaç doğrultusunda, ‘Hayvanlar, Sebzeler ve Meyveler, Renkler, Gçecekler, Giysiler, Vücudumuzun Bölümleri ve Ev EGyaları’ kategorileri kullanılmıGtır. AraGtırmanın katılımcıları, yaGları 4-6 arasında değiGen 84 okul öncesi dönemdeki çocuktan oluGmaktadır. Katılımcılar yaGlarına göre, 4,5,6 yaG; annenin eğitim durumuna göre, düGük (ilkokul), orta (ortaokul ve lise) ve yüksek (önlisans ve üzeri) düzey Geklinde gruplara ayrılmıGtır. AraGtırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde sözel akıcılık performansının yaG ile birlikte artıG gösterdiği ortaya konmuGtur. Ancak cinsiyet değiGkeni bakımından değerlendirildiğinde çocuklar arasında anlamlı bir fark bulunamamıGtır. Eğitim değiGkeninde, annesi düGük eğitim grubunda yer alan çocukların sözel akıcılık performansının, diğer eğitim gruplarından daha yüksek olduğu görülmüGtür. Elde edilen veriler üretilen toplam ve farklı sözcük sayısına göre incelendiğinde en yüksek ortalama sözcük sayısının ‘Vücut Bölümleri’ ve en yüksek farklı sözcük sayısının ‘Hayvanlar’ kategorisinde olduğu görülmektedir. Son olarak yedi farklı kategoride üretilen sözcüklerin toplam ve ilk beG sıradaki üretim sıklığı hesaplanmıGtır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuklar -- Dilen_US
dc.subjectAkıcılık (Dil öğrenimi)en_US
dc.title4-6 yaş aralığındaki çocukların semantik akıcılık becerilerinin incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIV, 79 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster