Başlık için Sayı: 18 listeleme
Toplam kayıt 28, listelenen: 8-27
-
Eğitim İletişimi Alanının Alt Uzmanlık Dalları
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Eğitim iletişimi alanındaki çalışmaların dağınık bir yapı göstermesi “Eğitim iletişiminin alt uzmanlık dalları nelerdir?” sorusunu cevaplamayı güçleştiren başlıca nedenlerden biri olarak gösterilebilir. Bilgisayar destekli ... -
Eğitim İletişiminde Görsel İleti Tasarımı
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Eğitsel süreçlerde görsel iletilerin kullanımı öğrenmeyi kolaylaştırmakta ve bu nedenle öğretim materyallerinin çoğunda görsel öğelere yer verilmektedir. Görsel iletilerin tasarımlanmasında belirli kurallara uyulması, ... -
Eğitim Öğretimde Yeni Bir Yaklaşım: Yaratıcı Drama
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Yaparak, yaşayarak öğrenmeye dayalı eğitim-öğretim etkinliklerinin bireyi özgür ve özgün düşünce geliştirmeye yönlendirdiği düşünülmektedir. Yaratıcı düşüncelere sahip bireylerden oluşmuş toplumların varlığı ise izledikleri ... -
Eğitsel İletişim Teknikleri Açısından Sunuşları İyileştirmenin Yolları
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Okullarda, işyerlerinde, özel toplantılarda ya da kamuya açık alanlarda yapılan sunuşların bazıları çok etkili olur ve beğenilirken, bazıları insanların sıkılmasına ve bu tür toplantılardan kaçmalarına neden olur. Acaba ... -
Gerçeküstücü Sinemada Kara Mizah ve Burjuvazinin Gizemli Çekiciliği
(Anadolu Üniversitesi, 2001)İnsanı insan yapan, onu öbür canlılardan ayıran önemli niteliklerden biri de gülebilmesi ya da gülmesidir. Tebessümden sırıtmaya, kahkahadan kikirdemeye gülmenin olduğu kadar güldürmenin de pek çok şekli, türü var. Kara ... -
Görüntü Yönetmenliği ve Sanat Olarak Film
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu makale filmin sanat olup olmadığı konusunu tartışmakla birlikte; türlerin, örneğin “Belgesel Sinema” nın sanat dallarından hangi yerde olması gerektiğini, görüntü yönetmenliğinin meslek olarak ülkeden ülkeye nasıl ... -
Güdüleyici Öğrenme Süreçlerinin Tasarımlanması
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Öğretimi iyileştirmeye yönelik çalışmalar sonucunda bazı öğretim tasarımı kuramları ortaya çıkmıştır. Bunlardan güdüsel tasarım kuramı, öğrenme güdüsünü sürekli kılan bir öğretim tasarımı için öğretim süreçlerini öğrencilerin ... -
Halkla İlişkilerin Tanımı, Boyutları ve Etki Alanları
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu yüzyılın modem başlangıcından beri halkla ilişkiler, kendi yarattığı bir kimlik krizinden tedirgin olmuştur. Halkla ilişkiler, hem teori hem uygulama alanında, temel amacı, baskın anlamı, eğimi ya da altında yatan ... -
İlanattan İnternete: Türkiye’de Reklamcılık
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bundan yüzyıllar önce halka yapılan duyurular şeklinde gerçekleştirilen reklamcılık, gelişen teknoloji, yaratıcılığın sınır tanımaz ilerleyişi ile hızına internetle devam ediyor. Reklam tarihi, teknolojiden olduğu kadar ... -
İstatistiksel Kalite Kontrol U Yönetim Metodolojisine Dönüştüren Kalite Gurusu W. Edwards Deming
(Anadolu Üniversitesi, 2001)W. Edwards Deming geçtiğimiz yüzyılın en önemli kalite gurularının arasındadır. Deming’in Japonya’da yaptığı kalite geliştirme ve iyileştirme çalışmaları tüm dünyanın dikkatini çekmiş, günümüz çağdaş kalite iyileştirme ... -
Kurumsal İtibar Yönetimi: “Kiy” Stratejik Bir Dönüşüm Mü?
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu makalede tartışılan genel düşünce, baş harfleri kısaltması altındaki KİY’in, 9 milyar dolarlık KİY pazarm kullanılmasında bir öneme sahip olmadığıdır (Jacobs, 1999). KİY, bu makalede (Corporate Reputation Management) ... -
Kurumsal Kimlik, Kurumsal Kültür ve Kurumsal İmaj
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Günümüzde kurumlar herşeyden önce toplumun karşısına çıktıkları görüntüleriyle algılanmaktadırlar. Kamuoyu ile doğrudan iletişimi gerçekleştiren de ‘kimlik, kültür ve imaj’ dır. Kimliğini, kültürünü oluşturamamış bir kurumun ... -
Onlıne Çevrimiçi Eğitim ve İşbirliği Takımlarına Dayalı Öğrenme
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Çağımız toplumlarında yaşanan hızlı değişim süreci, eğitim sistemlerinin mevcut olanaklarıyla etkili, verimli ve çekici bir öğretim gerçekleştirmelerini alabildiğine zorlaştırmıştır. Bunun sonucunda, yeni teknolojilerin ... -
Öğrenme Sürecinde Sembol Sistemleri
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Öğretme-öğrenme sürecinde yararlanılan öğretim araç ya da materyallerinin kendine özgü sembol sistemleri kullanımı bulunmaktadır. Nasıl ki kitaplar çeşitli ikonları, harfleri, şekilleri ya da formülleri kullanarak bir şeyi ... -
Sinemada Erkek İmgesi: Farklı Sinemalarda Aynı Bakış
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Sinema toplumsal değer ve değişimleri yansıtma açısından yetkin bir kitle iletişim aracıdır. Özellikle öykülü sinema, izleyiciye gerçek dünyaya benzer görüntülerle seslenebilme olanağına sahiptir. Buna göre toplumda fiziksel ... -
Sözlü Tarih ve Belgesel Sinema
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Sözlü tarih yöntemi tarih biliminde, sosyolojide, antropolojide, folklor araştırmalarında sıkça başvurulan bir yöntemdir. Aslında tarih kadar eski olan bu yöntemin ‘Sözlü Tarih’ terimi ile anılıyor olması yeni bir olgudur. ... -
Televizyondaki Şiddetin Çocuklar Üzerindeki Saldırganlık Etkisi : Amerikan Örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Televizyon programlarında şiddet ve onun toplumsal etkileri yaklaşık son kırk yıldan bu yana tartışılmaktadır. Uygarlığın değişiminde önemli rol oynayan bu teknolojik fenomenin toplumlar üzerindeki sosyal, psikolojik, ... -
Türk Sinemasında Kadının Sunumu Üzerine
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Sinema, popüler filmler aracılığıyla yaşanan dış dünyayı seyircisine onaylatmada bir ayna görevi üstlenmektedir. Benzer biçimde Türk Sinemasında yer alan popüler yerli filmlerin oluşturduğu ve seyircisine sunduğu dünyada ... -
Türkiye’nin En Fazla Okunan Haftalık Dergisi Ekonomist Ne Satıyor? İçerik Analizine Dayalı Bir Değerlendirme
(Anadolu Üniversitesi, 2001) -
Uzaktan Eğitimde Televizyonun Yeri ve Açıköğretim Fakültesi Örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Uzaktan eğitimde öğrenme yollan ve nitelik teknolojik gelişmelerle yakından ilintilidir. Görsel ve işitsel bir araç olan televizyon yayınlarının ülkenin her yanma ulaşabilmesi, televizyonun araç olarak kolay erişilebilir ...