Başlık için Sayı: 18 listeleme
Toplam kayıt 28, listelenen: 1-20
-
27 Mart Yerel Seçimleri Öncesinde Yazılı Basının Siyasal Tutumu ve Seçim Sonrasına İlişkin Gecikmiş Bir Değerlendirme
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu çalışmada yakın Türk siyasal yaşamında önemli gelişmelere yol açan olayların başlangıcı olarak kabul edilen 27 Mart yerel seçimlerinde önemli oy oranlarına ulaşan muhafazakar sağ partiler ile oy oranları düşen siyasal ... -
Alman Basınında Türkler ve Türkiye
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu çalışmanın amacı, milyonlarca Türk’ün yaşadığı Almanya’da medyanın Türklere ve Türkiye’ye bakış açısını ve bu konularda üretilen haberlerin biçimsel özelliklerini ortaya koymaktır. Çalışma kapsamında Almanya’da ulusal ... -
Bir Anlatım Aracı Olarak Oyunculuk: Tiyatro Oyunculuğu ile Sinema Oyunculuğu Arasındaki Ayrım
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Sinemanın en önemli anlatım öğelerinden biri oyuncudur. Oyuncunun izleyici ile kurduğu ilişki kuşkusuz anlamın oluşmasında önemli bir rol oynamaktadır. Bu nedenle sinema oyunculuğu ayrı bir kategoride yer almaktadır. Ancak ... -
Çekim Ölçeklerinin Düşündürdükleri
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu makalenin yazılmasının amacı, çekim ölçekleridir. Bu anlamda, çekim ölçeklerinin, konulu film çekimlerinde, yapılarının ve psikolojik önemlerinin ne olduğunu saptamak amaçlanmıştır. Bu temele dayandırılarak çekim ölçekleri ... -
Çevrenin ve Mekanın İletişime Etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2001)İnsan iletişimi mutlaka verili bir durum, yer ya da bağlamda ortaya çıkar ve bunların hem mesajın içeriğine ve mesajın kodlanmasına hem de kod açımı sürecine etkisi vardır. Çevre ve mekan sözsüz iletişim içerisinde oldukça ... -
Düşünce ile Tema ve Konu
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu çalışma ile amaçlanan, bir senaryonun oluşturulması sürecinde, senaryonun dayanağı olan düşünce, tema ve konunun önemini, o sanat yapıtındaki içerik ve biçim ile olan ilişkisi çerçevesinde ortaya koymaktır. Bir dramatik ... -
Dışgöç Olgusunun Türk Sinemasındaki Yansımaları Üzerine Bir Deneme
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Aradakalmışlık, Türk insanının tarihine bakıldığında, sürekli karşılaşılan bir olgu olarak belirmektedir. Türk insanının yaşayageldiği toprakların coğrafi yapısının da bir uzantısı olarak Doğu ve Batı ikilemi yaşanmıştır. ... -
Eğitim İletişimi Alanının Alt Uzmanlık Dalları
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Eğitim iletişimi alanındaki çalışmaların dağınık bir yapı göstermesi “Eğitim iletişiminin alt uzmanlık dalları nelerdir?” sorusunu cevaplamayı güçleştiren başlıca nedenlerden biri olarak gösterilebilir. Bilgisayar destekli ... -
Eğitim İletişiminde Görsel İleti Tasarımı
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Eğitsel süreçlerde görsel iletilerin kullanımı öğrenmeyi kolaylaştırmakta ve bu nedenle öğretim materyallerinin çoğunda görsel öğelere yer verilmektedir. Görsel iletilerin tasarımlanmasında belirli kurallara uyulması, ... -
Eğitim Öğretimde Yeni Bir Yaklaşım: Yaratıcı Drama
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Yaparak, yaşayarak öğrenmeye dayalı eğitim-öğretim etkinliklerinin bireyi özgür ve özgün düşünce geliştirmeye yönlendirdiği düşünülmektedir. Yaratıcı düşüncelere sahip bireylerden oluşmuş toplumların varlığı ise izledikleri ... -
Eğitsel İletişim Teknikleri Açısından Sunuşları İyileştirmenin Yolları
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Okullarda, işyerlerinde, özel toplantılarda ya da kamuya açık alanlarda yapılan sunuşların bazıları çok etkili olur ve beğenilirken, bazıları insanların sıkılmasına ve bu tür toplantılardan kaçmalarına neden olur. Acaba ... -
Gerçeküstücü Sinemada Kara Mizah ve Burjuvazinin Gizemli Çekiciliği
(Anadolu Üniversitesi, 2001)İnsanı insan yapan, onu öbür canlılardan ayıran önemli niteliklerden biri de gülebilmesi ya da gülmesidir. Tebessümden sırıtmaya, kahkahadan kikirdemeye gülmenin olduğu kadar güldürmenin de pek çok şekli, türü var. Kara ... -
Görüntü Yönetmenliği ve Sanat Olarak Film
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu makale filmin sanat olup olmadığı konusunu tartışmakla birlikte; türlerin, örneğin “Belgesel Sinema” nın sanat dallarından hangi yerde olması gerektiğini, görüntü yönetmenliğinin meslek olarak ülkeden ülkeye nasıl ... -
Güdüleyici Öğrenme Süreçlerinin Tasarımlanması
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Öğretimi iyileştirmeye yönelik çalışmalar sonucunda bazı öğretim tasarımı kuramları ortaya çıkmıştır. Bunlardan güdüsel tasarım kuramı, öğrenme güdüsünü sürekli kılan bir öğretim tasarımı için öğretim süreçlerini öğrencilerin ... -
Halkla İlişkilerin Tanımı, Boyutları ve Etki Alanları
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu yüzyılın modem başlangıcından beri halkla ilişkiler, kendi yarattığı bir kimlik krizinden tedirgin olmuştur. Halkla ilişkiler, hem teori hem uygulama alanında, temel amacı, baskın anlamı, eğimi ya da altında yatan ... -
İlanattan İnternete: Türkiye’de Reklamcılık
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bundan yüzyıllar önce halka yapılan duyurular şeklinde gerçekleştirilen reklamcılık, gelişen teknoloji, yaratıcılığın sınır tanımaz ilerleyişi ile hızına internetle devam ediyor. Reklam tarihi, teknolojiden olduğu kadar ... -
İstatistiksel Kalite Kontrol U Yönetim Metodolojisine Dönüştüren Kalite Gurusu W. Edwards Deming
(Anadolu Üniversitesi, 2001)W. Edwards Deming geçtiğimiz yüzyılın en önemli kalite gurularının arasındadır. Deming’in Japonya’da yaptığı kalite geliştirme ve iyileştirme çalışmaları tüm dünyanın dikkatini çekmiş, günümüz çağdaş kalite iyileştirme ... -
Kurumsal İtibar Yönetimi: “Kiy” Stratejik Bir Dönüşüm Mü?
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu makalede tartışılan genel düşünce, baş harfleri kısaltması altındaki KİY’in, 9 milyar dolarlık KİY pazarm kullanılmasında bir öneme sahip olmadığıdır (Jacobs, 1999). KİY, bu makalede (Corporate Reputation Management) ... -
Kurumsal Kimlik, Kurumsal Kültür ve Kurumsal İmaj
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Günümüzde kurumlar herşeyden önce toplumun karşısına çıktıkları görüntüleriyle algılanmaktadırlar. Kamuoyu ile doğrudan iletişimi gerçekleştiren de ‘kimlik, kültür ve imaj’ dır. Kimliğini, kültürünü oluşturamamış bir kurumun ... -
Onlıne Çevrimiçi Eğitim ve İşbirliği Takımlarına Dayalı Öğrenme
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Çağımız toplumlarında yaşanan hızlı değişim süreci, eğitim sistemlerinin mevcut olanaklarıyla etkili, verimli ve çekici bir öğretim gerçekleştirmelerini alabildiğine zorlaştırmıştır. Bunun sonucunda, yeni teknolojilerin ...